Saudyjskie stoisko jest centralnym punktem na ITB, a obecność na największych targach branżowych na świecie następuje po ogłoszeniu, że w 2023 r. kraj odwiedziło ponad 100 mln turystów krajowych i zagranicznych. Rekord ten plasuje Arabię Saudyjską znacznie przed pierwotnym celem 100 milionów określonym w ramach Wizji 2030, który miał  zostać osiągnięty do końca dekady, spowodował też objęcie nowego celu jakim jest 150 mln turystów do 2030 roku.

Saudyjski sektor turystyczny, od czasów pandemii, osiągnął pełną siłę, odnotowując w porównaniu z rokiem 2019, 56-procentowy wzrost liczby przyjazdów międzynarodowych w 2023 r.  Jest to najwyższy wzrost w grupie G20 w 2023 r.

Arabia Saudyjska zainwestowała już ponad 800 miliardów dolarów w rozwijającą się branżę turystyczną z czego kwota 500 miliardów dolarów została specjalnie przeznaczona na rozwój miejsc docelowych.

Opracował: Mirosław Mikulski
Źródło i zdjęcie: Saudi Tourism Authority