Malta i ITAKA łączą siły, aby przyciągnąć więcej turystów z Polski, w szczególności w okresie zimowym. Współpraca z największym polskim biurem podróży to szansa dla tego śródziemnomorskiego kraju na dalszy wzrost popularności wśród Polaków.

Według najnowszych danych, które obejmują okres od stycznia do listopada ubiegłego roku, Maltę odwiedziło ponad 148 tysięcy turystów z Polski. Już teraz można stwierdzić, że zostanie ustanowiony kolejny rekord – jeszcze zanim ujawniono wyniki za cały rok. Szacuje się, iż w 2023 roku Wyspy Maltańskie odwiedziło około 169 tys. gości z Polski.

Dla porównania w 2022 roku do tego śródziemnomorskiego kraju przyjechało 143 tysiące polskich turystów, co dało piąte miejsce wśród nacji najczęściej odwiedzających ten kraj.

– wyjaśnia John Mary Attard, regionalny dyrektor biura MTA w Warszawie.

– dodaje Carlo Micallef, dyrektor zarządzający Maltańskiej Organizacji Turystycznej.

– podkreśla Marcin Kołodziejczyk, dyrektor ITAKA Smart.

Kooperacja Itaki i Malty ma skupić się na współpracy marketingowej w postaci inicjatyw promujących Wyspy Maltańskie. Ponadto zbiega się ona z nową siatką połączeń lotniczych. Do końca marca można korzystać ze zwiększonej częstotliwości lotów między największymi lotniskami w Polsce (Warszawa, Kraków, Katowice, Poznań, Gdańsk, Wrocław), a tym śródziemnomorskim krajem.

O szczególnym znaczeniu Polski dla Malty w Europie świadczy uruchomienie w listopadzie 2022 roku regionalnego biura Maltańskiej Organizacji Turystycznej w Warszawie. To ze stolicy Polski Malta prowadzi swoją działalność operacyjno-biznesową w obszarze Europy Środkowo-Centralnej oraz w krajach nadbałtyckich w zakresie turystyki.

Opracował: Mirosław Mikulski
Źródło i zdjęcia: Maltańska Organizacja Turystyczna