Największa na świecie hotelarska sieć franczyzowa Wyndham Hotels & Resorts ogłosiła przejęcie marki Vienna House z 42 hotelami od niemieckiej HR Group za 44 mln EUR i zamiany jej w Vienna House by Wyndham. Będzie to 23. marka w portfolio tej sieci.

Wyndham ogłosił, że sieć „przejmuje markę Vienna House od HR Group, wiodącego europejskiego operatora hotelowego i wieloletniego partnera franczyzowego Wyndham. Będzie on nadal posiadał lub dzierżawił oraz prowadził istniejące hotele Vienna House na podstawie długoterminowych umów franczyzowych z Wyndham. Takie rozwiązanie umożliwia rozwój marki Vienna House poprzez wykorzystanie ogromnej skali marketingowej Wyndham i jej doświadczenia w zakresie franczyzy, jednocześnie pozwalając HR Group skupić się na swoich podstawowych kompetencjach jako wiodącego właściciela i operatora strategicznych nieruchomości w całej Europie. Po zamknięciu transakcji marka Vienna House stanie się częścią portfolio marki Wyndham i będzie znana jako Vienna House by Wyndham”.

Kultura Vienna House skoncentrowana jest na gościach, ma silną rozpoznawalność marki, a ambitne plany rozwoju marki są zgodne z naszymi celami dystrybucyjnymi, co sprawia, że idealnie pasuje do kontynuacji naszego międzynarodowego wzrostu i wzmacnia naszą pozycję oraz zaangażowanie w tym regionie – powiedział Geoff Ballotti, prezes i dyrektor generalny Wyndham Hotels & Resorts.

Na początku stycznia 2021 r. HR Group przejęła umowy dzierżawy od Vienna House Group hoteli Vienna House, w którym to modelu działały 23 obiekty, czyli ok. połowa portfolia marki, m.in. z Vienna House Mokotów, Vienna House Andel’s Kraków i planowanym Vienna House R.evo w Katowicach. W Polsce działają też pod nią hotele Vienna House Andel’s w Łodzi, Vienna House Easy w Katowicach i Krakowie oraz Vienna House Amber Baltic w Międzyzdrojach. Sieć Vienna House została kupiona w 2017 r. od austriackich właścicieli przez tajlandzką firmę dewelopersko-inwestycyjną U City.

Źródło: e-hotelarz.pl
Tekst: Anna Molęda – Kompolt