Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Świętokrzyskiego będzie promować region jako atrakcyjną destynację dla turystyki biznesowej. To gest w kierunku członków organizacji, którzy coraz intensywniej zgłaszali potrzebę skutecznego dotarcia do podmiotów działających w przemyśle spotkań. ROT Województwa Świętokrzyskiego chce przekonać więcej przedsiębiorców i firmy z całej Polski do organizacji kongresów, konferencji i szkoleń w tym regionie.
Narzędzia i sposoby promocji regionu mają być konsultowane z członkami stowarzyszenia. Już dziś wiadomo jednak że obejmą przygotowanie zakładki na stronie www.swietokrzyskie.travel dotyczącej oferty dla turystów biznesowych i organizatorów imprez. Znajdą się tam informacje dotyczące zaplecza hotelowego i konferencyjnego w województwie.
Od jakiegoś czasu członkowie Regionalnej Organizacji Turystycznej zgłaszają nam potrzebę większej promocji turystyki biznesowej. Wciąż nie mamy w Kielcach Convention Bureau z prawdziwego zdarzenia, które reklamowałoby i wynajmowało sale konferencyjne w całym województwie na potrzeby biznesu. Hotele robią to na własną rękę, ale teraz czas na systemowe działania promocyjne – mówi Marcin Piętak, prezes zarządu Regionalnej Organizacji Turystycznej Województwa Świętokrzyskiego.
Bierzemy pod uwagę wszystkie te sugestie przy planowaniu kampanii reklamowej, promującej turystykę biznesową w myśl hasła z naszej strategii, czyli „Delegacja wbrew regułom”. Chcemy, aby nasza oferta wyróżniała się atrakcyjnymi propozycjami zagospodarowania czasu wolnego podczas podróży służbowej. Podróże integracyjne i motywacyjne, ale także szkolenia czy konferencje mogą być zorganizowane w sposób atrakcyjny, niesztampowy, niekonwencjonalny. Jako idealne miejsce do organizacji takich właśnie spotkań biznesowych chcemy się pozycjonować – przekonuje dyrektor biura zarządu ROT WŚ, Małgorzata Wilk – Grzywna.
Promocja regionu odbywać się będzie również przy pomocy zdjęć promujących świętokrzyskie jako destynację turystyki biznesowej. Znalazły się na nich znane osobistości pochodzące z regionu oraz przedstawiciele lokalnej branży turystycznej, w tym prezes zarządu Przedsiębiorstwa Turystycznego „Łysogóry”, Piotr Dwurnik, będący również dyrektorem regionalnym IGHP i członkiem zarządu ROT.
Część „biznesowa” tej dużej akcji promocyjnej ma pokazać także potencjalnym klientom, że po zakończeniu obrad, szkolenia czy konferencji, ich turystyczna przygoda z Regionem Świętokrzyskim dopiero się zaczyna, a nie kończy.
Źródło: swietokrzyskie.travel
Tekst: Anna Molęda – Kompolt