Malta jako pierwsza pochwaliła się interaktywnym wirtualnym robotem o imieniu Marija. To robot obdarzony sztuczną inteligencją,  który wie wszystko o zabytkach i historii wyspy. Ma służyć wszystkim turystom którzy chcą poznać bogatą historię Malty i jej dziedzictwo. Robot ma dopiero miesiąc, a już szybko powiększa swoją bazę wiedzy o nowe i kolejne atrakcje turystyczne.

Fot. Pixabay

Korzystanie z robota będzie możliwe przez aplikację mobilną, która jest już dostępna w kilku językach. Marija będzie wchodziła w interakcje z turystami w czasie rzeczywistym i odpowiadała na wszystkie  zadawane pytania. Komunikat prasowy VisitMalta informuje, że we współpracy z kanadyjską firmą Reimagine AI, stworzyła setki modeli 2D wygenerowanych przez sztuczną inteligencję. Następnie nałożono je na siebie, aby powstał jeden ożywiony model 3D, który będzie również atrakcją dla wielu turystów jako interaktywny, wirtualny przewodnik.

Robot ma przypominać maltańską kobietę z cechami charakterystycznymi dla regionu śródziemnomorskiego. W procesie tworzenia powstał specjalny system leksykonów, który uwzględnił wymowę maltańskich słów i specyfikę słownictwa.

W jednym z wywiadów David Usher, Prezes Reimagine. Al. stwierdził, że „Malta jest wspaniałym miejscem na wypoczynek, zabawę, prowadzenie biznesu i innowacji. Ten projekt stanowi doskonały przykład wdrażania solidnej narodowej strategii cyfrowej. Jesteśmy dumni, że mogliśmy ściśle współpracować z VisitMalta przy tworzeniu Mariji, interaktywnej wirtualnej istoty obdarzonej sztuczną inteligencją.”

Myślę, że Malta otworzy drzwi wielu destynacjom do promocji turystycznej poprzez interaktywnych, wirtualnych robotów, co zapewne przełoży się również na większy wolumen przyjazdów turystów do danego kraju.

Tekst: Anna Molęda-Kompolt