Fot. Wirtualna Polska

Zintegrowana działalność obejmuje dotychczasowe aktywa turystyczne WP – Wakacje.pl oraz Szallas Group – a także  kluczowe marki przejętej Grupy Invia: Ab-in-den-Urlaub (DACH), Fluege.de (DACH), Invia (CEE) oraz Travelplanet (Polska). Będą one odpowiadać na wszystkie potrzeby podróżnych: od zorganizowanych wyjazdów wakacyjnych, przez city breaki, turystykę lokalną i wynajem aż po samodzielne podróże lotnicze.

– mówi Jacek Świderski, CEO Wirtualna Polska Holding.

Za całą działalność turystyczną odpowiadać będzie Aleksander Kusz, VP E-commerce w WP Holding. Z funkcji CEO Grupy Invia odchodzi Boris Raoul, który kończy współpracę z organizacją.

Zintegrowany obszar turystyki będzie działać jako grupa silnych, regionalnych spółek, zachowujących swoją autonomię i tożsamość, jednocześnie korzystających z synergii w kluczowych obszarach m.in. technologii i marketingu.  Odpowiedzialność za budowanie strategii oraz wyniki biznesowe pozostanie w rękach CEO na poszczególnych rynkach – to sprawdzony model, który pozwala na dynamiczny rozwój.

  • Dariusz Górzny – w roli CEO odpowiedzialnego za  za turystykę zorganizowaną na rynkach całej Europy Środkowowschodniej  (marki Wakacje.pl, Travelplanet.pl i Invia)
  • Ralph Michaelsen – w roli CEO odpowiedzialnego za turystykę zorganizowaną na rynkach Niemcy, Austria, Szwajcaria (marka Ab-in-den-Urlaub)
  • Hans-Peter Buniat – w roli CEO odpowiedzialnego za segment samodzielnych podróży lotniczych i rozwój marki Fluege.de
  • Piotr Furmański – w roli CEO odpowiedzialnego za rozwój Szallas Group w regionie CEE

Zespół Zarządzający, obok CEO spółek, tworzą także liderzy obszarów wspólnych:

  • Sergej Manthey – Chief Financial Officer (CFO)
  • Piotr Żołnierek – Chief Technology Officer (CTO)
  • Katarzyna Walczak – Marketing Stream Lead
  • Alexander Sandow – Product Stream Lead
  • Anna Wróbel – People Stream Lead

Zespół odpowiada za działalność na rynkach: Polska, Niemcy, Austria, Szwajcaria, Czechy, Węgry, Słowacja, Rumunia oraz Chorwacja. Rocznie obsługuje obecnie prawie 6 mln klientów. Wartość zakupu Invia Group przez WP wyniosła 242,8 mln euro.

Źródło i zdjęcie: Wirtualna Polska