Uber i Lotnisko Chopina świętują pierwszy rok współpracy. W tym czasie z usługi Uber Airport skorzystało ponad 700 tysięcy pasażerów. Z tej okazji przewoźnik uruchomił innowacyjną usługę zamawiania przejazdu z wykorzystaniem funkcji PIN. Lotnisko Chopina jest trzecim na świecie portem lotniczym, z którego pasażerowie mogą zamawiać taksówki w ten sposób.
Uber, najbardziej znana aplikacja do zamawiania przejazdów, w lipcu ubiegłego roku została partnerem największego portu lotniczego w Polsce – Lotniska Chopina. W tym celu uruchomiono specjalny produkt umożliwiający zamawianie przejazdu bezpośrednio z Hali Przylotów. Przejazdy w ramach Uber Airport realizowane są przez kierowców z najwyższymi ocenami. Obecnie w ramach produktu dostępnych jest ponad 400 samochodów o podwyższonym standardzie, minimum z segmentu C.
Od momentu uruchomienia usługa cieszy się ogromną popularnością wśród przylatujących na stołeczne lotnisko. W ciągu roku skorzystało z niej ponad 700 tysięcy pasażerów. W rocznicę współpracy firma udoskonaliła usługę Uber Airport o funkcję PIN, który wyświetla się użytkownikowi w momencie zamówienia przejazdu. Pozwala to podróżującemu na wejście do pierwszego samochodu dostępnego w strefie na dolnym poziomie hali przylotów. Po podaniu kodu PIN, kierowcy wyświetla się cel podróży. Lotnisko Chopina jest pierwszym terminalem w Europie i trzecim na świecie z funkcją zamawiania przez PIN. Przed stołecznym portem opcja została uruchomiona na lotniskach w Dubaju i Melbourne.
Aktualnie pasażerowie mają ułatwiony dostęp do taksówek Uber Airport, które podjeżdżają na pierwszą, najbliższą terminalowi, nitkę dojazdową na poziomie przylotów. Wprowadzenie PINu skróciło proces oczekiwania na przejazd. Początkowo wynosił on około 4 minuty, ale obecnie w wielu przypadkach samochód jest dostępny dla pasażera już w momencie zamówienia – informuje Uber.
Opracował: Mirosław Mikulski
Źródło: Rynek Lotniczy
Żdjęcie: PLL LOT