– podsumowuje Magdalena Młynarczyk.

Cele marki są powiązane z wytycznymi taksonomii Unii Europejskiej. W ramach obszaru E z dyrektywy ESG, czyli Environmental (Środowisko), szczególną uwagę zwraca się na redukcję śladu węglowego czy wykorzystanie odnawialnych źródeł energii. Na początku 2023 roku marka Leonardo Hotels wprowadziła kompleksowy system monitorowania zasobów, aby mierzyć i kontrolować wykorzystanie zasobów energii elektrycznej, wody oraz produkcję odpadów. Przyczyniło się to do uzyskania przez NYX Hotel Warsaw, Leonardo Boutique Kraków Old Town oraz Leonardo Boutique Kraków City Center certyfikatu Green Key.

Certyfikat Green Key jest przyznawany obiektom, które spełniły wymogi Fundacji dla Edukacji Ekologicznej (FEE). FEE bierze w swojej działalności pod uwagę czynniki takie jak edukacja o środowisku, innowacje w obszarze eksploatacji i wykorzystania nowych technologii oraz zrównoważony rozwój. Certyfikat jest wartością dodaną do działalności każdego hotelu i znaczącym wyróżnieniem w skali kraju oraz skali globalnej. FEE działa pod hasłem: Unlocking sustainability in the hospitality industry.

– mówi Magdalena Młynarczyk.

Działania S w ramach ESG, czyli Social Responsibility (Społeczna Odpowiedzialność), to obszar szczególnego zainteresowania Leonardo Hotels. Marka angażuje się w działania, które mają na celu aktywizację osób z różnych części społeczeństwa oraz walkę z dyskryminacją i nierównościami.

– mówi Marcin Reis, Hotel Manager w Leonardo Boutique Kraków City Center.

Leonardo Hotels aktywizuje także młodzież z niepełnosprawnościami ze Specjalnych Ośrodków Szkolno-Wychowawczych w Łowiczu oraz w Lesznie. W tym roku uczniowie mieli okazję zgłębić tajniki gotowania oraz housekeepingu w warszawskich i krakowskich hotelach należących do Grupy. Leonardo Hotels działa także na rzecz społeczności globalnej, m.in. pomagając uchodźcom z Ukrainy czy angażując się w bieg, z którego dochód został przekazany Polskiej Akcji Humanitarnej.

Leonardo Hotels otrzymało nagrodę Tuzy Biznesu Wprost w kategorii Odpowiedzialny Biznes. Jak podają organizatorzy, dziś biznes jest czymś więcej, niż tylko sięganiem po zyski. Nino Resenlund, City General Manager Leonardo Hotels, przy odbiorze nagrody dodał, że odpowiedzialność jest częścią DNA marki.

Trzeci z obszarów ESG, czyli G – Governance (Ład Korporacyjny) to przede wszystkim procedury, systemy monitorowania, uczciwość korporacji oraz etyka. Leonardo Hotels idzie o krok dalej, uwzględniając w swojej strategii wpływ na zdrowie i samopoczucie pracowników. Pracownicy hoteli to serce organizacji, bez nich sieć nie mogłaby funkcjonować na tak wysokim poziomie. Odzwierciedleniem zasady DEI jest to, aby każdy pracownik mógł być w pełni sobą, wykonując codzienne obowiązki. Gwarancja możliwości rozwoju i podnoszenia kompetencji pracowników także jest kluczowa.

– komentuje Anna Gardocka, HR Manager Leonardo Hotels Poland.

Marka kładzie szczególny nacisk na wellbeing pracowników, promując aktywności z zakresu profilaktyki medycznej, idei zdrowego życia i aktywności fizycznej, work-life balance i doceniania indywidualności pracowników nawet etapu rekrutacji. Równość jest także uwzględniania w regularnej i dokładnej analizie poziomów wynagrodzeń, jaką realizuje Leonardo Hotels, aby aktywnie zwalczać tzw. gender salary gap.

Więcej o globalnej strategii ESG marki można znaleźć w publikacji „Sustainability Strategy Leonardo Hotels Central Europe”.

Opracował: Mirosław Mikulski
Źródło i zdjęcie: dotrelations