Getaway, platforma pełniąca funkcję inteligentnego i zaawansowanego technologicznie kreatora podróży “szytej na miarę”, wystartowała z kolejną rundą finansowania, realizowaną przez fundusz ABAN.VC. Obecna runda potrwa do końca czerwca, a następna planowana jest na czwarty kwartał br. Pozyskane środki spółka przeznaczy na dokończenie automatyzacji usługi, a docelowo na skalowanie i osiągnięcie gotowości na wyjście na rynki zagraniczne.
Spółka Getaway powstała w 2018 roku i od tego czasu intensywnie się rozwija. W 2021 roku zrealizowała rundę inwestycyjną “pre-seed”, dzięki której pozyskała finansowanie na poziomie 1,5 mln złotych od funduszu TERRA Seed oraz dwóch aniołów biznesu – Łukasza Halucha i Krzysztofa Domagały. Na przełomie 2022 i 2023 roku spółka pozyskała kolejne fundusze w wysokości około miliona złotych od inwestorów prywatnych. Znaczącą wartością marki jest zespół zaangażowanych ekspertów z pasją do podróżowania i nowoczesnych technologii.
Dowolna podróż, jedno kliknięcie
Getaway, jako narzędzie tworzące propozycje dowolnych podróży na zamówienie klienta, wypełnia lukę pomiędzy głównymi segmentami rynku turystycznego. Dzięki dostępowi do preferencyjnych stawek oferowanych przez bazę hotelową i usługową na całym świecie oraz integracji wielu rozwiązań w jednym, usługa oszczędza klientowi zarówno czas, jak i pieniądze, dostarczając mu najlepszą możliwą konfigurację wyjazdu. Uzupełnieniem opcji przygotowania podróży jest pełna opieka 24/7 oraz organizacja wszelkich formalności, takich jak odprawy online, gromadzenie potwierdzeń i udostępnienie klientowi interaktywnego przewodnika na wyjazd. Wszystkie najważniejsze informacje dotyczące podróży są zawsze w zasięgu jednego kliknięcia na smartfonie. Getaway nie posiada bazy gotowych ofert – dowolny wyjazd jest tworzony na zamówienie i można go w pełni dopasować do własnych oczekiwań, niezależnie, czy podróżujemy typowo turystycznie (z dziećmi, z grupą znajomych, w parze lub jako singiel) czy też biznesowo. Nie ma ograniczeń co do destynacji lub ich dowolnych połączeń, dodatkowych usług typu loty wewnętrzne, transfery, wynajem samochodu, a także liczby osób czy miejsca wylotu.
Warunki inwestycji
Za trwającą obecnie rundę finansowania odpowiada fundusz ABAN.VC. Założeniem jest pozyskanie 3 mln złotych. Obecna wycena spółki pre-money (wartość przed inwestycją) wynosi 12,8 mln złotych. Druga runda finansowania zaplanowana jest na czwarty kwartał br., a jej celem będzie pozyskanie kolejnych 3 mln złotych.
Przeznaczenie pozyskanych funduszy
Celem spółki jest stworzenie kompletnego, w pełni automatycznego narzędzia do komponowania, realizacji i obsługi dowolnego wyjazdu w czasie rzeczywistym. Dodatkowo firma chce przeznaczyć pozyskane środki na osiągnięcie gotowości do skalowania i wyjścia na rynki zagraniczne.
Nasz projekt stanowi odpowiedź na postępującą rewolucję cyfrową na rynku podróży. Każdego roku Europejczycy odbywają 600 milionów podróży. Według rynkowych danych 60 proc. „millenialsów” jest gotowa zapłacić za pomoc ekspertów przed podróżą, co średnio oszczędza im 431 EUR i 4 godziny planowania podróży. Dlatego też najpierw dążymy do maksymalnego rozwoju naszego narzędzia w Polsce, tak by następnie móc oferować naszą usługę również poza granicami kraju. Chcemy rozwijać się w kierunku m.in. integracji modeli językowych w ścieżce tworzenia oraz obsługi wyjazdu. Ponadto podążamy za trendami na rynku i równolegle dążymy do rozwoju Getaway Green – oferowania zrównoważonych wyjazdów, uwzględniających m.in. redukcję śladu węglowego w trakcie podróży
– mówi Grzegorz Mikielewicz, założyciel i CEO Getaway.
Przede wszystkim jednak chodzi o to, aby każdy – naprawdę każdy! – wyjazd można było w ciągu kilku minut skomponować, skonfigurować i zakupić online na smartfonie
– podkreśla Mikielewicz.
Opracował: Mirosław Mikulski
Źródło i zdjęcie: Good One PR