19 października odbyło się spotkanie prasowe organizowane przez Visit Madeira we współpracy z Travel Advance. Wydarzenie miało miejsce w warszawskiej zielonej restauracji „Poranki i wieczory”, która w tym dniu dzięki roślinnym dekoracjom i egzotycznym kwiatom, stała się maderską krainą wiecznej wiosny.

Z tej okazji do Warszawy przybył Bernardo Gonçalves, przedstawiciel Biura Promocji Madery, aby osobiście nawiązać relacje z dziennikarzami oraz podjąć rozmowę na temat kolejnych potencjalnych współprac. Spotkanie rozpoczęło się prezentacją archipelagu oraz jego szerokiej ofercie turystycznej. Była to również świetna okazja dla dziennikarzy do podzielenia się własnymi doświadczeniami i przeżyciami z ich wcześniejszych pobytów i wypraw na wyspę. Spotkanie zakończyło się interaktywnym quizem z wiedzy o Maderze, podczas którego uczestnicy walczyli o zaproszenie na wyjazd na Maderę.

Madera  rozkochuje w sobie wielu, co potwierdzają bardzo dobre wyniki w turystyce przyjazdowej. Według danych przekazanych przez Biuro Promocji Turystyki Madery, od początku roku wyspę odwiedziło już ponad 1,1 miliona turystów (27% rdr), którzy łącznie skorzystali z ponad 5,1 miliona noclegów.

Wyspa jest też chętnie odwiedzania przez polskich turystów, którzy są obecnie w czołówce wiodących rynków źródłowych. Między styczniem a czerwcem do Madery wybrało się 53 tysiące obywateli polskich, o 52 proc. więcej niż rok temu.   

Madera jest doceniania również na arenie międzynarodowej, otrzymując niezliczoną liczbę krajowych i międzynarodowych nagród i wyróżnień dzięki swojemu bogatemu dziedzictwu przyrodniczemu i turystycznemu. Wyspa już po raz ósmy z rzędu została wybrana „Najlepszą wyspiarską destynacją na świecie” podczas ostatniej edycji World Travel Awards w 2022. Madera dostaje też wiele nagród i wyróżnień w zakresie turystyki zrównoważonej, a także kultury, tradycji i golfu.

 O Madeira Promotion Bureau

Biuro Promocji Turystyki Madery, (inaczej Stowarzyszenie Promocji Madery – APMadeira), ma na celu promocję i wzmacnianie marki Madery zarówno na rynku krajowym, jak i międzynarodowym, zawsze zgodnie ze strategiami rozwoju dla sektora turystycznego  regionu.  

Opracował: Mirosław Mikulski
Źródło i zdjęcia: Travel Advance