Fot. Marek Zawadka/Europa Ubezpieczenia

– uważa Artur Maliszewski, prezes spółek Europy Ubezpieczenia.

Fot. Europa Ubezpieczenia

Według prezesa Europy Ubezpieczenia, która według statystyk jest w rynkowej pierwszej trójce pod względem sprzedaży ubezpieczeń i gwarancji turystycznych, ten segment jest jednak wciąż zbyt mały, aby istotnie zmienić trajektorię wzrostu całej branży zdominowanej przez ubezpieczenia komunikacyjne.

Poszczególni gracze będą więc, zdaniem Artura Maliszewskiego, raczej koncentrować się na wzmacnianiu dochodowości i utrzymaniu rentownego wzrostu, co jest naturalnym priorytetem dla sektora, który odgrywa znaczącą rolę w wygładzaniu szoków makroekonomicznych i stabilizowaniu gospodarki.

– podkreśla Artur Maliszewski.

Prezes ubezpieczyciela przekonuje, że o ile na przykład wzrost nakładów na inwestycje w technologie może nie tylko dać branży wyższą efektywność, ale stać się też aktywatorem rozwoju biznesu i budowania wartości nowych konceptów, jak embedded insurance (ubezpieczenia wbudowane w inne usługi), to jednak bez impulsów i świadomego działania państwa, trudno będzie poszerzyć rynek i istotnie zmniejszyć lukę ubezpieczeniową.

Opracował: Mirosław Mikulski
Źródło i zdjęcia: Europa Ubezpieczenia