Tegoroczny lipiec w hotelach i obiektach PHH jest rekordowy w stosunku do zeszłego roku. Spółka Polski Holding Hotelowy podsumowała wyniki za pierwszy wakacyjny miesiąc.
W tym roku obiekty PHH zarówno wypoczynkowe, jak i biznesowe zlokalizowane w obrębie portów lotniczych, osiągnęły obłożenie na poziomie 87 proc., przekraczając tym samym zeszłoroczny rekordowy wynik. Nastąpił również wzrost ceny średniej z 400 zł w 2022 r. na 439 zł w 2023 r., co miało wpływ na wzrost przychodów całkowitych o 14 proc.
Biorąc pod uwagę ogólną sytuację rynkową, przyjęliśmy strategię maksymalizacji ceny średniej, osiągając 10 proc. wzrost w porównaniu do 2022 r. Optymalizacja ADR, przy jednoczesnym utrzymaniu wysokiego obłożenia, wpłynęła na wzrost wskaźnika RevPar o 11 proc. Przychód całkowity na każdy dostępny pokój (TRevPar) wzrósł o 14 proc. Przyjęta strategia sprzedażowa przełożyła się na wzrost przychodów całkowitych w lipcu 2023 r. o 3 mln zł vs. 2022 r., ustanawiając tym samym nowy rekord w porównaniu do ubiegłego roku
– mówi Mariusz Kowacki, Revenue Manager w Polskim Holdingu Hotelowym.
Turyści jak co roku dopisują i wybierają polskie kurorty na wypoczynek. Przekłada się to również na wyższe wyniki finansowe dla obiektów wypoczynkowych spółki PHH, takich jak: Golden Tulip Gdańsk i Miedzyzdroje, czy Best Western Hotel Jurata. W nadmorskich miejscowościach dominują goście z Polski i Niemiec, sukcesywne zaś zwiększenie połączeń lotniczych wzmaga również ruch pasażerski w hotelach przylotniskowych: Courtyard, Renaissance oraz Hampton by Hilton w Warszawie, czy Moxy Katowice i Moxy Poznań.
Opracował: Mirosław Mikulski
Źródło i grafika: Polski Holding Hotelowy