W dniach 7-8 czerwca 2023 r. Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) spodziewa się około 130 dziennikarzy i influencerów z 25 krajów, którzy wezmą udział w Incoming & Brand Summit w hanzeatyckim mieście Lubeka. Mottem szczytu medialnego jest “Podróżowanie w czasach zmian klimatu i wartości”. Partnerem, wspierającym DZT w tym wydarzeniu jest Lübeck und Travemünde Marketing GmbH.

Wydarzenie odbędzie się w Kunsthalle St. Annen i otworzy je Petra Hedorfer, prezes zarządu DZT, która wygłosi odczyt zatytułowany “Marka >>Germany Simply Inspiring<< w kontekście zrównoważonego rozwoju”. Jason McGrath, Executive Vice President and Head of Corporate Reputation w Anholt-Ipsos Nation Brands Index, przedstawi aktualne wyniki badań dotyczące pozycjonowania Niemiec jako celu podróży na tle międzynarodowej konkurencji. Barbara Schwartz, dyrektor ds. marketingu i komunikacji w Lübeck Travemünde Marketing GmbH, przedstawi temat “Lubeka – Travemünde: klejnot północnych Niemiec”.

Brand Summit w naszym mieście jest prawdziwym wyróżnieniem ze strony DZT i napawa mnie dumą. Nasza wieloletnia konsekwentna praca nad marką, koncepcją rozwoju turystyki i produktem przynosi efekty. Cieszymy się, że możemy pokazać Lubekę z jej najpiękniejszej i najbardziej zrównoważonej strony w ramach programów towarzyszących i chcielibyśmy podziękować DZT za zaufanie, jakim nas obdarzyła oraz za wysoki poziom międzynarodowego zainteresowania, jaki osiągamy dzięki Brand Summit

– mówi Christian Martin Lukas, prezes Lübeck und Travemünde Marketing GmbH.

Po południu 8 czerwca dziennikarze wezmą udział w dyskusji panelowej na temat zrównoważonego pozycjonowania marki „Niemcy cel podróży” z Jasonem McGrathem, Alexandrem Tolwethem, dyrektorem sprzedaży Deutsche Lufthansa AG i Maxem-Christianem Lange, szefem ds. zrównoważonego rozwoju w Deutsche Bahn AG. Równolegle na kilku sesjach uczestniczący w wydarzeniu influencerzy dowiedzą się, jak kształtować bardziej zrównoważoną turystykę w Szlezwiku-Holsztynie i Meklemburgii-Pomorzu Przednim.

Zrównoważona turystyka może skutecznie przyczynić się do ograniczenia skutków zmian klimatycznych. Wyraźne pozycjonowanie Niemiec, jako celu podróży i jako marki turystyki zrównoważonej jest kluczem do sukcesu w przyszłości. Jeśli turystyka zaniedba te aspekty, które związane są ze zrównoważonym rozwojem, to w dłuższej perspektywie pozbawi się środków do życia. Dzięki spotkaniu na szczycie możemy zapoznać grupę dziennikarzy i influencerów z naszych najważniejszych rynków źródłowych z wartościami naszej marki

– wyjaśnia Petra Hedorfer, prezes zarządu DZT.

Podczas wycieczek tematycznych po Lubece w dniu wydarzenia, a także w czasie siedmiu wycieczek po kilku krajach związkowych, które odbędą się po zakończeniu szczytu, dziennikarze i influencerzy zapoznają się z aktualnymi ofertami i programami, które są przykładem zrównoważonej turystyki kulturowej i przyrodniczej w Niemczech.

Opracował: Mirosław Mikulski
Źródło i zdjęcie: Niemiecka Centrala Turystyki (DZT)