W pierwszym półroczu Maderę odwiedził ponad milion turystów, w tym ponad 53 tysiące gości z Polski. Polska osiągnęła ponad 50% wzrost względem pierwszej połowy 2022 r. i znajduje się obecnie w czołówce rynków źródłowych.
Madera odnotowuje bardzo dobre wyniki w turystyce przyjazdowej. Według danych przekazanych przez Biuro Promocji Turystyki Madery, od początku roku wyspę odwiedziło już ponad 1,1 miliona turystów (wzrost o 27% rdr), którzy łącznie skorzystali z ponad 5,1 miliona noclegów. Wyspa jest też chętnie odwiedzania przez polskich turystów, którzy są obecnie w czołówce wiodących rynków źródłowych.
Między styczniem a czerwcem do Madery wybrało się 53 tysiące obywateli polskich, o 52 proc. więcej niż rok temu. Bezpośrednie połączenia z Polski na Maderę oferuje WizzAir z Warszawy, Poznania oraz Katowic oraz EnterAir czarterując samoloty dla wiodących biur podróży. Madera jest doceniania również na arenie międzynarodowej, otrzymując niezliczoną liczbę krajowych i międzynarodowych nagród i wyróżnień dzięki swojemu bogatemu dziedzictwu przyrodniczemu i turystycznemu. Wyspa już po raz ósmy z rzędu została wybrana „Najlepszą wyspiarską destynacją na świecie” podczas ostatniej edycji World Travel Awards w 2022. Madera dostaje też wiele nagród i wyróżnień w zakresie turystyki zrównoważonej, a także kultury, tradycji i golfu.
Atlantycka wyspa przyciąga miłośników przyrody, entuzjastów aktywnego wypoczynku, a także rodziny z dziećmi i grupy znajomych. Łagodny morski klimat i dobra pogoda czynią ją całoroczną destynacją. Gastronomia charakteryzuje się wieloma specjałami kulinarnymi, świeżymi owocami i winem o międzynarodowej renomie.
Rzeźba terenu, środowisko przyrodnicze i klimat tworzą niesamowite możliwości do wielu aktywności sportowych takich jak np. kolarstwo górskie, wspinaczka, nurkowanie, surfing. Wpisany na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO las laurowy, park leśny Queimadas, baseny wulkaniczne czy ponad 2000 km szlaków turystycznych zachwycają podróżników przez cały rok.
Opracował: Mirosław Mikulski
Źródło i zdjęcie: Travel Advance