Fot. Francesco Carovillano/DZT

Pozostałe wskaźniki także potwierdzają utrzymującą się tendencję wzrostową: według badań MKG Consulting obłożenie hoteli w sierpniu wyniosło 68,4 procent, czyli było o 2,4 punktu procentowego wyższe niż w roku poprzednim. Jeśli chodzi o ruch lotniczy, Forward Keys odnotował w sierpniu 15,2 procentowy wzrost ilości przylotów międzynarodowych do Niemiec. Jak wynika z analizy Mastercard*, wydatki turystów zagranicznych na konsumpcję w Niemczech były wyższe niż w analogicznym okresie 2023 roku, i to nie tylko w trakcie UEFA EURO 2024, ale także do końca sierpnia.

Pozytywny trend dla niemieckiej turystyki przyjazdowej potwierdza także międzynarodowa branża turystyczna: w panelu ekspertów branżowych DZT Travel Industry Expert Panel (TIEP) – kwartalnym badaniu ponad 250 międzynarodowych touroperatorów oferujących programy do Niemiec – odsetek CEO i kluczowych klientów, którzy pozytywnie oceniają swoją aktualną sytuację biznesową w odniesieniu do Niemiec, wzrósł w III kwartale 2024 roku do 57 procent – o 10 punktów procentowych więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego.

Petra Hedorfer, prezes zarządu DZT, komentuje dotychczasowe wyniki:

W Anholt Nation Brands Index (NBI) 2024 Niemcy prowadzą w rankingu 26 badanych krajów europejskich. W światowym porównaniu 50. wiodących gospodarczo krajów, Niemcy utrzymują drugie miejsce z 2023 roku – po Japonii, i przed Włochami. Pozycja Niemiec jako kierunku podróży w międzynarodowej konkurencji jest wspierana przez awans w indeksie „Turystyka” z miejsca 11. na 10. NBI odnotował szczególny wzrost postrzegania marki w segmencie „Zabytki”. W aspekcie „Ludzie” wizerunek Niemiec poprawia się drugi raz z rzędu: z 11. miejsca w 2022 roku, przez 9. miejsce w 2023 roku, do 8. miejsca w aktualnym rankingu.**


*Mastercard SpendingPulse Destinations™ to wskaźnik konsumpcji dla wydatków turystycznych, w którym dane sprzedażowe z sieci Mastercard są agregowane i modelowane wraz z szacunkami rynkowymi dla innych form płatności (w tym gotówki).

**NBI 2024, badanie przeprowadzono w 50. krajach w okresie od 1 sierpnia 2024 r. do 10 września 2024 r.

Opracował: Mirosław Mikulski
Źródło i zdjęcia: Niemiecka Centrala Turystyki (DZT)