Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) zaprezentowała w Warszawie założenia nowej kampanii – „Niemcy – Kraj Sztuki i Kultury”. Jej celem jest promocja niemieckiego dziedzictwa kulturowego poza granicami kraju.
W ubiegłym roku odwiedziło ten kraj 18,7 mln turystów zainteresowanych kulturą, to aż 11 proc. wszystkich wyjazdów kulturowych w Europie. Niemcy od lat zajmują pierwsze miejsce wśród Europejczyków pod względem podróży kulturoznawczych. Nic w tym dziwnego, znajduje się tam ponad 7 tys. muzeów i galerii, które rocznie organizują ponad 8 tys. wystaw oraz festiwali. Wyniki przeprowadzonych ankiet pokazują, że Niemcy kojarzone są przede wszystkim z bogatym dziedzictwem kulturowym, muzeami, sportem, sztuką nowoczesną oraz operą. Kampania ma podkreślać, że Niemcy to tętniący życiem kraj kultury i sztuki. Jej celem jest pokazanie Niemiec jako destynacji artystycznej i kulturalnej oraz wydłużenie pobytów turystów poprzez włączenie do ich programu elementów związanych ze sztuką i kulturą.
Kampania „Niemcy – Kraj Sztuki i Kultury” obejmuje cztery tematy:
Sztuka.Kultura.Podróże:
- Zbiory muzealne i zabytki kultury,
- Zbiory prywatne,
- Wystawy sztuki,
- Galerie i fundacje,
- Akademie i szkoły malarstwa.
Wzornictwo.Kultura.Podróże:
- Wyjątkowa architektura,
- Sztuka uliczna,
- Sztuka w przestrzeni publicznej,
- Instalacje w przestrzeni miejskiej.
Wino.Kultura.Podróże:
- Kultura stołu – regionalne potrawy i napoje,
- Winne szlaki turystyczne,
- 13 regionów winiarskich,
- Szlaki kulinarne.
Muzyka.Kultura.Podróże:
- Kraj wielkich kompozytorów,
- Koncerty i wydarzenia kulturalne,
- Muzyka dawna i współczesna,
- Festiwale muzyczne.
Opracował: Mirosław Mikulski
Źródło i zdjęcie: Niemiecka Centrala Turystyki (DZT)