W ubiegłym roku odwiedziło ten kraj 18,7 mln turystów zainteresowanych kulturą, to aż 11 proc. wszystkich wyjazdów kulturowych w Europie. Niemcy od lat zajmują pierwsze miejsce wśród Europejczyków pod względem podróży kulturoznawczych. Nic w tym dziwnego, znajduje się tam ponad 7 tys. muzeów i galerii, które rocznie organizują ponad 8 tys. wystaw oraz festiwali. Wyniki przeprowadzonych ankiet pokazują, że Niemcy kojarzone są przede wszystkim z bogatym dziedzictwem kulturowym, muzeami, sportem, sztuką nowoczesną oraz operą. Kampania ma podkreślać, że Niemcy to tętniący życiem kraj kultury i sztuki. Jej celem jest pokazanie Niemiec jako destynacji artystycznej i kulturalnej oraz wydłużenie pobytów turystów poprzez włączenie do ich programu elementów związanych ze sztuką i kulturą.

Kampania „Niemcy – Kraj Sztuki i Kultury” obejmuje cztery tematy:

Sztuka.Kultura.Podróże:

  • Zbiory muzealne i zabytki kultury,
  • Zbiory prywatne,
  • Wystawy sztuki,
  • Galerie i fundacje,
  • Akademie i szkoły malarstwa.

Wzornictwo.Kultura.Podróże:

  • Wyjątkowa architektura,
  • Sztuka uliczna,
  • Sztuka w przestrzeni publicznej,
  • Instalacje w przestrzeni miejskiej.

Wino.Kultura.Podróże:

  • Kultura stołu – regionalne potrawy i napoje,
  • Winne szlaki turystyczne,
  • 13 regionów winiarskich,
  • Szlaki kulinarne.

Muzyka.Kultura.Podróże:

  • Kraj wielkich kompozytorów,
  • Koncerty i wydarzenia kulturalne,
  • Muzyka dawna i współczesna,
  • Festiwale muzyczne.

Opracował: Mirosław Mikulski
Źródło i zdjęcie: Niemiecka Centrala Turystyki (DZT)