Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) we współpracy z Saksońską Organizacją Turystyczną (Tourismus Marketing Gesellschaft Sachsen, TMGS) daje dodatkowy impuls dla turystyki przyjazdowej po kryzysie spowodowanym pandemią koronawirusa. W terminie 11-15 września 2022 r. odbędzie się szczyt turystyczny Saxony Travel Summit, który da możliwość nawiązania nowych kontaktów między niemiecką branżą turystyczną a przedstawicielami biur podróży z zagranicy.
W spotkaniu weźmie udział około 80 zagranicznych biur z 12 ważnych europejskich rynków źródłowych: Holandii, Szwajcarii, Austrii, Polski, Czech, Wielkiej Brytanii, Włoch, Francji, Belgii, Danii, Norwegii, Finlandii i USA. Na wspólnych warsztatach, które odbędą się 13 września 2022 r. zaprezentuje się około 50 wystawców z Saksonii. Przedstawiciele biur podróży będą mogli wziąć udział w wycieczkach informacyjnych po Dreźnie oraz Saksonii. Goście poznają również Torgau i Lipsk, Zwickau i Chemnitz, Rudawy, Vogtland, Górne Łużyce, Krainę Łaby i Szwajcarię Saksońską.
Petra Hedorfer, prezes zarządu DZT:
Barbara Klepsch, minister kultury i turystyki Saksonii:
Veronika Hiebl, prezes zarządu TMGS:
O DZT:
Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) to narodowa izba turystyki Niemiec z siedzibą główną we Frankfurcie nad Menem. Centrala zajmuje się promowaniem Niemiec jako kraju turystycznego na zlecenie Federalnego Ministerstwa Gospodarki i Ochrony Klimatu, które wspiera ją na mocy uchwały niemieckiego Bundestagu. DZT, wspólnie ze stowarzyszeniami i podmiotami gospodarczymi zajmuje się tworzeniem strategii oraz działaniami marketingowymi w celu dalszego umocnienia pozytywnego wizerunku Niemiec za granicą jako celu podróży oraz wspierania turystyki niemieckiej.
DZT stosuje trójstronną strategię naprawczą celem przeciwdziałania skutkom pandemii COVID 19:
- zwiększenie świadomości marki i podkreślenie profilu marki Niemiec jako kraju turystycznego
- zarządzanie relacjami i transfer wiedzy praktycznej w celu wspierania małych i średnich przedsiębiorstw branży turystycznej oraz
- ukierunkowane badania rynku i analiza wpływu koronawirusa jako podstawa dla działań podejmowanych na podstawie faktów.
DZT koncentruje się na utrzymywaniu dialogu z klientami w czasie kryzysu poprzez marketing antycykliczny, uwzględnianie w komunikacji zmieniających się preferencji, okazywanie empatii i dostarczanie inspiracji.
Główne tematy to zrównoważony rozwój i cyfryzacja
DZT promuje zrównoważoną i zorientowaną na przyszłość turystykę kierując się celami wyznaczonymi przez rząd niemiecki. Priorytetowo traktuje się cyfryzację i zrównoważony rozwój.
Zrównoważony rozwój jest od ponad dekady głównym tematem strategii promocyjnej i działań marketingowych wszystkich działów DZT. Organizacja realizuje strategię opartą na trzech filarach, która łączy zewnętrzny transfer wiedzy i towarzyszące mu podejście do komunikacji z wewnętrzną inicjatywą na rzecz zrównoważonego rozwoju. DZT promując turystykę odpowiedzialną, pozycjonuje Niemcy jako cel podróży oparty na ofertach zgodnych z ideą zrównoważonego rozwoju. Wybuch pandemii wirusa Covid 19 zintensyfikował zmianę wartości w kierunku większej odpowiedzialności społeczno-ekologicznej w ruchu turystycznym.
DZT koncentruje się na kwestiach cyfryzacji, stymulując wdrażanie technologii immersyjnych (wirtualnej, rozszerzonej i mieszanej rzeczywistości), jak również wykorzystuje w swoich działaniach interfejsy konwersacyjne (np. asystentów głosowych) oraz aplikacje oparte na sztucznej inteligencji (AI) np. chatboty. W celu zapewnienia widoczności ofert turystycznych na platformach wspieranych przez sztuczną inteligencję, DZT koordynuje wspólny projekt „Open Data”.
DZT posiada 25 przedstawicielstw zagranicznych, które zarządzane są z Frankfurtu nad Menem.
Bliższe informacje można znaleźć w naszym internetowym centrum prasowym na stronie www.germany.travel/presse
Źródło: Niemiecka Centrala Turystyki c/o Polsko-Niemiecka Izba Przemysłowo-Handlowa