Dane jasno wskazują na stabilny i dynamiczny rozwój ruchu turystycznego między Polską a Mauritiusem. W 2020 i 2021 roku liczba turystów naturalnie znacząco spadła, ale już od 2022 zaczęliśmy obserwować wyraźne odbicie (8 197 odwiedzających). W 2023 liczba wzrosła do 14 524, by w minionym roku osiągnąć historyczne 17 560 przyjazdów – co stanowi wzrost o ponad 50% w zestawieniu z 2019, sprzed pandemii.

Według Katarzyny Kajak tak dobre wyniki są w dużej mierze efektem wielopłaszczyznowej współpracy pomiędzy MTPA a partnerami branżowymi, w tym m.in.:

  • Aktywne kampanie w prasie, mediach społecznościowych i TV – podkreślające wyjątkowość Wyspy oraz jej całoroczny charakter.
  • Webinaria, szkolenia i prezentacje dla agentów turystycznych – wzmocnienie kompetencji osób doradzających klientom oraz poszerzenie ich wiedzy o Mauritiusie.
  • Udział w prestiżowych wydarzeniach branżowych – promocja wyspy w roli partnera oraz wystawcy.
  • Wsparcie oferty czarterowej i współpraca z TUI na sezon 2024/2025.
  • Kontynuacja kampanii „Feel Our Island Energy” – ukazującej różnorodne oblicza Mauritiusu oraz zachęcającej do odwiedzin o każdej porze roku.

Od początku 2025 MTPA kontynuuje intensywne działania. W styczniu zorganizowano roadshow w Krakowie oraz Warszawie, w którym uczestniczyło 14 partnerów (hotele, DMCs i linie lotnicze) oraz blisko 100 przedstawicieli polskiej branży turystycznej.

– podsumowuje Katarzyna Kajak.

Źródło i zdjęcie: Poland Mauritius Tourism Promotion Authority (MTPA)