W pierwszym tygodniu trwania Igrzysk Olimpijskich do Paryża przyjechało o 42% więcej turystów niż rok wcześniej w tym samym okresie, przy czym największą część odwiedzających stanowili posiadacze kart Visa z USA (wzrost o 72% rok do roku). Odnotowano także znaczny wzrost liczby podróżujących także do innych miast, w których odbywały się Igrzyska Olimpijskie, w tym do Lille, Saint-Etienne i Marsylii. Najwięcej wydali kibice, którzy osobiście oglądali zmagania sportowców.
Po ceremonii zamknięcia Igrzysk Olimpijskich Paryż 2024, Visa, Oficjalny Partner Płatniczy i Technologiczny Igrzysk Olimpijskich oraz Paralimpijskich Paryż 2024, opublikowała kolejne dane, które pokazują pozytywny wpływ imprezy na rozwój turystyki oraz wzrost wydatków konsumenckich we Francji. Nie tylko Paryż przyciągnął o 42% więcej posiadaczy kart Visa w pierwszym tygodniu Igrzysk Olimpijskich niż w tym samym okresie w 2023 roku. Również inne miasta, w których odbywały się zawody, odnotowały znaczny wzrost liczby odwiedzających i wydatków, zwłaszcza wśród turystów, którzy osobiście kibicowali zawodnikom.
Paryż umacnia swoją pozycję jako jednego z najczęściej odwiedzanych miejsc na świecie
O 42% więcej posiadaczy kart Visa przyjechało do Paryża na Igrzyska Olimpijskie w Paryżu. Inne miasta, w których odbywały się Igrzyska Olimpijskie, także odwiedziło więcej turystów, w tym Lille o 188%, Saint-Etienne 150%, a Marsylię o 48%. Posiadacze kart Visa ze Stanów Zjednoczonych stanowią największą część odwiedzających ze wszystkich krajów i przyjechało ich o 72% więcej w porównaniu z zeszłym rokiem. W następnej kolejności są kibice z Ameryki Łacińskiej i Karaibów (+62%) oraz regionu Azji i Pacyfiku (+57%). Posiadacze kart Visa z Europy również podróżowali do Francji, w tym kibice z Wielkiej Brytanii (+53%) i Niemiec (+53%).
Najważniejsze dane dotyczące wydatków
Posiadacze kart Visa wydali w Paryżu więcej niż w poprzednim roku. Na czele zestawienia są turyści z Wielkiej Brytanii (42% wzrostu wydatków rok do roku), a następnie podróżujący z Ameryki Łacińskiej i Karaibów (+34%) oraz USA (+32%).
Posiadacze kart Visa, którzy osobiście oglądali zawody olimpijskie, wydali o 20% więcej, z uwzględnieniem 39% kibiców z Europy (z wyłączeniem Francuzów). Najbardziej znaczący wzrost wydatków rok do roku w Paryżu odnotowano w restauracjach (+49%).
Nasze dane pokazują, że Igrzyska Olimpijskie są pozytywnym impulsem dla paryskiej gospodarki. Paryż to niezmiennie jedna z najczęściej odwiedzanych stolic na świecie, ale jestem pewna, że niesamowite wrażenia z pobytu w tym mieście podczas igrzysk lub z oglądania z oddali zmagań sportowych, które odbywały się w wielu kultowych obiektach, przyciągną jeszcze więcej odwiedzających w nadchodzących latach. Cieszymy się, że mogliśmy przyczynić się do tego, że Igrzyska Olimpijskie Paryż 2024 stały się prawdziwie niezapomnianym przeżyciem
– mówi Charlotte Hogg, CEO Visa w Europie.
Współpracując z Komitetem Organizacyjnym przez ostatnie trzy lata, Visa zbudowała sieć płatności w Paryżu i poza nim. Zapewnia ona akceptację płatności zbliżeniowych Visa w 3,5 tys. punktach sprzedaży na 32 obiektach olimpijskich i 16 obiektach paralimpijskich.
Opracował: Mirosław Mikulski
Źródło i grafika: Grayling Poland