Sezon wakacyjny rozpoczął się od 132,909 pasażerów, którzy mieli prawo do roszczeń z tytułu opóźnień lub odwołania lotów. Liczba ta odzwierciedla utrzymujące się trudności operacyjne linii lotniczych w odpowiedzi na gwałtowny wzrost popytu na podróże w porównaniu do spokojniejszych miesięcy wiosennych.

Lipiec, tradycyjnie najbardziej intensywny miesiąc wakacyjny, przyniósł wzrost liczby uprawnionych pasażerów do 139,944. Letni szczyt, w połączeniu z problemami infrastrukturalnymi i zakłóceniami operacyjnymi, przyczynił się do zwiększonej liczby opóźnień i odwołań lotów.

W sierpniu liczba pasażerów uprawnionych do odszkodowania osiągnęła szczyt, wynosząc 141,900, gdy podróżni korzystający z ostatnich dni lata napotykali na częste opóźnienia i odwołania lotów na polskich lotniskach. Kombinacja dużego natężenia ruchu pasażerskiego oraz problemów operacyjnych doprowadziła do największej liczby roszczeń w ciągu lata.

Zgodnie z rozporządzeniem UE 261/2004, pasażerowie na lotach wylatujących lub lądujących na lotniskach w Unii Europejskiej, w tym w Polsce, mają prawo do odszkodowania, jeśli ich loty są opóźnione o ponad trzy godziny, odwołane lub przepełnione. W związku ze wzrostem liczby zakłóconych lotów, AirHelp zachęca pasażerów do znajomości swoich praw i dochodzenia odszkodowań, gdy mają do tego prawo.

– mówi Tomasz Pawliszyn, CEO AirHelp.

O AirHelp

AirHelp to firma technologiczna z branży turystycznej zajmująca się zakłóceniami lotów. Od 2013 roku zdobyła odszkodowania dla ponad 2,3 miliona pasażerów za opóźnienia lub odwołania lotów. 6,5 miliona pasażerów zabezpieczyło swoje loty z AirHelp+, a miliony innych korzystają z eksperckich informacji dostępnych bezpłatnie na airhelp.com

Opracował: Mirosław Mikulski
Źródło i zdjęcie: Public Dialog