Warszawa, 19 stycznia 2022 – FlixBus, globalny lider traveltech, oferujący międzymiastowe połączenia autobusowe, podsumował wyniki 2021 roku. Oprócz sukcesów globalnych, takich jak ekspansja na rynkach Ameryki Północnej i Południowej, polski oddział zanotował 14% wzrostu liczby pasażerów podczas sezonu letniego w porównaniu do roku poprzedzającego, oferując w szczycie sezonu połączenia do ponad 330 miast w Polsce i Europie. W planach na rok 2022 FlixBus Polska zakłada podwojenie liczby kilometrów.
– Pomimo kolejnych wyzwań, jakie stawiał przed nami 2021, udało nam się z sukcesem zakończyć poprzedni rok. Łącznie z usług FlixMobility w 2021 roku skorzystało ponad 30 milionów pasażerów na całym świecie. Przyczyniła się do tego nasza troska o bezpieczeństwo, dbałość o warunki sanitarne stosowane w dobie pandemii, a także promowanie transportu zbiorowego jako łatwego, komfortowego i ekologicznego sposobu podróżowania – podsumowuje Michał Leman, dyrektor zarządzający FlixBusa w Polsce, na Ukrainie i w krajach bałtyckich – Jesteśmy dumni będąc częścią stale rozwijającej się firmy nie tylko w Europie, ale i w perspektywie globalnej. To niewątpliwie daje nam ogromną motywację, aby stale dążyć do utrzymania silnej pozycji również na polskim rynku.
Najważniejsze wyniki FlixBusa w Polsce z 2021 roku:
- 24 miliony przejechanych kilometrów;
- Ponad 330 destynacji krajowych i zagranicznych;
- Współpraca z ponad 30 partnerami autobusowymi.
FlixBus Polska zrealizował w 2021 roku ponad 24 miliony kilometrów, współpracując z ponad 30 partnerami autobusowymi. Łącznie w ubiegłym roku FlixBus oferował połączenia do ponad 150 polskich i niemal 180 zagranicznych miast. Co ciekawe, podróże krajowe stanowiły aż 78% wszystkich przejazdów, co pokazuje utrzymujące się zainteresowanie turystyką lokalną.
– Pomimo panujących w Polsce i na świecie warunków, wkład z działalności FlixBusa do budżetu państwa wyniósł 33 miliony złotych – w tym m.in. 12 milionów złotych z tytułu podatków akcyzowych i VAT oraz 2 miliony złotych z tytułu opłat paliwowych i emisyjnych. – wylicza Michał Leman – Transport zbiorowy jest nie tylko przyjazny dla środowiska, ale też ma realny wpływ na rozwój gospodarczy, dlatego tym bardziej powinniśmy wspierać jego rozwój.
Umocnienie pozycji globalnego lidera ekologicznej mobilności
Ubiegły rok był zdecydowanie przełomowy dla FlixBusa pod względem inwestycji na rynku globalnym, zaczynając od poszerzenia działalności firmy o kolejny kontynent. Z końcem 2021 roku jako pierwszy kraj Ameryki Południowej, w którym pojawił się FlixBus, zadebiutowała Brazylia. Innym kluczowym wydarzeniem było przejęcie Greyhound Lines, lidera wśród amerykańskich przewoźników, obecnego na rynku w USA od ponad stu lat. Łącznie, z końcem 2021 roku, globalna sieć FlixBusa oferowała 400 000 połączeń dziennie do ponad 2500 destynacji w 37 krajach.
Firma, zgodnie ze swoją wizją dostarczania ekologicznych rozwiązań w transporcie, podjęła się w 2021 roku realizacji kolejnych kroków w kierunku neutralności klimatycznej. Jedną z wprowadzonych innowacji było otwarcie pierwszych międzynarodowych kursów realizowanych przez autobusy napędzanych biogazem na dwóch międzynarodowych trasach: Amsterdam – Bruksela oraz Sztokholm – Oslo. W międzyczasie spółka dołączyła do projektu HyFleet, który ma na celu stworzenie do 2024 roku pierwszego w Europie autobusu dalekobieżnego napędzanego wodorem.
Plany rozwoju w 2022
Aktualna, zimowa oferta FlixBusa składa się z 70 połączeń do ponad 100 miast w Polsce i 150 w Europie. W planach na obecny rok polski oddział FlixBusa zapowiada podwojenie liczby kilometrów w porównaniu do ubiegłego roku. Latem w ofercie połączeń pojawią się zupełnie nowe, bezpośrednie relacje międzynarodowe, takie jak: Zielona Góra – Berlin, Kraków – Paryż, Białystok – Praga. Do zielonej siatki dołączą też kolejne miasta w Polsce, m.in.: Brzesko, Chełm, Ostrów Mazowiecka, Pabianice czy Ryki. Rozbudowanie siatki będzie także dotyczyć wzbogacenia oferty międzynarodowej, w tym również do krajów bałtyckich. Obecnie trwa wdrożenie 29 krajowych linii w Estonii, w ramach współpracy partnerskiej z firmą Go Bus. Dodatkowo, w tym roku firma planuje skupić się na zwiększeniu oferty połączeń lotniskowych.
O FlixMobility
FlixMobility to globalny lider traveltech oferujący nowoczesne opcje wygodnych, przystępnych cenowo i przyjaznych środowisku podróży poprzez usługi FlixBus i FlixTrain. Od 2013 FlixMobility zmieniło sposób podróżowania milionów pasażerów, a obecnie spółka oferuje swoje usługi w 36 krajach, docierając do ponad 2500 destynacji. FlixBus, jako pierwsza marka na polskim rynku autobusowym, zaoferował pasażerom możliwość rekompensaty śladu węglowego wytworzonego podczas przejazdu. Spółka regularnie testuje innowacyjne rozwiązania technologiczne, które napędzają zrównoważony rozwój – po wprowadzeniu do floty autobusów elektrycznych, w 2021 roku na drogach pojawiły się pierwsze autobusy zasilane biogazem. Celem FlixMobility jest dążenie do osiągnięcia 100% neutralności emisyjnej.
Źródło i zdjęcie:
Martyna Madejek
PR & Communication Specialist