Wyniki ankiety SITE Poland prezentowanej podczas MWP 2022
Z dumą donosimy, że na globalnej konferencji Site w Dublinie w terminie 20-24.04.2022 oficjalnie przyznano SUSTAINABILITY CERTIFICATE oddziałowi SITE w Polsce. „Dzięki zaangażowaniu Zarządu i członków wspólnie stworzyliśmy roadmapę.
Swój udział w projekcie miała też grupa Young Leaders, która przygotowała z okazji Dnia Ziemi 2021 kampanię edukacyjną w temacie Zero Waste. Kampania była publikowana w mediach społecznościowych. Organizowaliśmy cykliczne akcje charytatywne dla dzieci z Domu Dziecka – „Podróż z Mikołajem” i „Książka od Mikołaja”. Wspieraliśmy fundację RUNA. W 2021 roku braliśmy też udział w wyjazdach fam trip podczas których organizowaliśmy akcje CSR.
Przygoda z certyfikacją zainspirowała nas do kontynuacji projektów w duchu zrównoważonego rozwoju. Pracujemy nad poradnikiem dla agencji incentive „Responsible Travel”, a od maja rozpoczynamy cykl e-wywiadów z ekspertami w turystyce w kraju i za granicą. Z uwagi na fakt, że członkini grupy Young Leaders , Kinga Bil jest Ambasadorką tego programu w Polsce planujemy również II edycję kampanii edukacyjnej w social mediach. Tym razem opowiemy o 17 Celach Zrównoważonego Rozwoju Organizacji Narodów Zjednoczonych.
W 2022 roku nasz oddział w Polsce jest członkiem międzynarodowego komitetu SITE Sustainability, wspieramy inne chaptery w zdobyciu certyfikatu. Wierzymy, że nasze małe kroki są ważne i nie ustajemy w działaniach. Zachęcam do obserwowania nas w mediach społecznościowych, będziemy dzielić się wiedzą, informować o naszych spotkaniach, inspirować – powiedziała Monika Górnik – Członek Zarządu SITE Polska, Liderka projektu certyfikacji,
Na Sesji pt. „Zrównoważony rozwój w turystyce”, przygotowanej przez SITE Polska podczas Meetings Week Polska 2022 zaprezentowane zostały wyniki ankiety pt. ”Zrównoważony rozwój w turystyce”.
„Ankietę skierowaliśmy do Agencji Incentive, biur turystyki wyjazdowej, luxury travel, a także biur turystyki przyjazdowej. Muszę przyznać, że uczestnicy naszego rynku w przeciwieństwie do innych krajów niezbyt chętnie dzielą się opiniami, a one są bardzo ważne aby planować działania.
Otrzymaliśmy ponad 40 odpowiedzi. Naszym zamiarem było zbadanie poziomu wiedzy o zrównoważonym rozwoju, podejścia biznesowego do tego tematu, oraz rozpoznania potrzeb rynku w zakresie edukacji.
Analiza odpowiedzi nasuwa pewne wnioski:
- Rynek jest już nieco zorientowany w temacie, ale wciąż widać braki w wiedzy i potrzebę jej zgłębiania, w szczególności w zakresie: 17 Celów zrównoważonego rozwoju UNWTO, budowania strategii w firmie w tym obszarze, oraz jak przygotować się na formalne wymagania klientów,
- Jest potrzeba zrozumienia: Czy CSR, ESG i zrównoważony rozwój to te same pojęcia?
- Część respondentów odpowiedziała, że firma ma już stworzoną strategię zrównoważonego rozwoju, inne planują ją wdrożyć w ciągu następnych 2 lat.
- Wiele agencji realizuje programy CSR w wydarzeniach i wyjazdach incentive, ale tylko niektórzy sprawdzają certyfikaty swoich dostawców.
- Ponad połowa respondentów odpowiedziała, że udaje się namówić klientów do stosowania zasad zrównoważonego biznesu w temacie terminów płatności i akceptacji zapisów umowy bezpiecznych dla agencji.
- Mniej niż 50% uważa, że klienci nie zechcą zapłacić więcej za ofertę w duchu sustainability
Jest to jedne z pierwszych, albo nawet pierwsze badanie rynku wśród Agencji w tym temacie, tym bardziej cenne. Planujemy je powtórzyć.
SITE Polska planuje szereg inicjatyw edukacyjnych skierowanych do sektora MICE – powiedziała Grażyna Grot-Duziak. Prezes SITE Polska
Pełne wyniki ankiety dostępne są na stronie: https://sitepoland.com/wp-content/uploads/2022/04/2022-04-MWP-WYNIKI-ANKIETY-CSRCSUSTAINABILITY.pdf
Tekst: Krzysztof Kołacz (SITE Poland)