W lutym z usług krakowskiego lotniska skorzystało 591 021 pasażerów, o 14% więcej w stosunku do lutego 2019 roku i o 48% więcej w stosunku do lutego 2022. Łącznie od początku roku 2023 roku lotnisko przyjęło i odprawiło 1 202 604 pasażerów.
Obecnie cała branża turystyczna i lotnisko w Krakowie przygotowuje się do sezonu letniego. Trwają ostatnie uzgodnienia z przewoźnikami, a letnia mapa połączeń zostanie zainaugurowana pod koniec marca.
Z dużą nadzieją patrzymy na odbudowującą się siatkę połączeń, zwłaszcza tych typowo biznesowych, co potwierdza znaczący potencjał naszego regionu w tym segmencie rynku. Jestem pewny, że każdy pasażer znajdzie wymarzone wiosenno-letnie połączenie #PROSTOzKRAKOWA, a turyści z całego świata będą mogli ponownie tłumnie odwiedzić Kraków i Małopolskę
– mówi Radosław Włoszek, prezes zarządu Kraków Airport.
Udogodnienia na krakowskim lotnisku
Dzieci w Kraków Airport nie muszą się nudzić czekając na lot, udostępnione są place zabaw zarówno w strefie ogólnodostępnej, jak i zastrzeżonej. Obok restauracji Eat&Fly znajduje się również strefa rozrywki, która wyposażona jest w szachy XXL, piłkarzyki, stół do ping-ponga oraz stół bilardowy.
Rodzice mogą skorzystać z zamykanych pokoi, w których komfortowo przewiną malucha, nakarmią, mając do dyspozycji wygodny fotel czy kuchenkę mikrofalową w której można podgrzać pokarm. Za kontrolą bezpieczeństwa znajdą bezpłatne wózki dziecięce. Skorzystać można także z dedykowanego punktu kontroli bezpieczeństwa dla rodzin z dziećmi do lat 2 tzw. Special Service Line.
Osoby z niepełnosprawnościami mają prawo do korzystania ze specjalnej asysty na terenie lotniska i podczas podróży lotniczej. Na krakowskim lotnisku obsługą osób z niepełnosprawnościami i udzielaniem im pomocy zajmuje się agent handlingowy – firma Welcome Airport Services Sp. z o.o.
Na terenie lotniska funkcjonuje specjalna “niebieska ścieżka”, czyli system dedykowanych oznaczeń, a także paneli przywoławczych ułatwiający osobom z niepełnosprawnościami poruszanie się po lotnisku oraz dojazd do obiektów terminalowych. Kraków Airport jest pierwszym lotniskiem w Polsce, które wdrożyło program Hidden Disabilities Sunflower.
Osoby z niepełnosprawnościami, w zależności od rodzaju, mogą potrzebować ze strony otoczenia szczególnej uwagi i innego typu wsparcia. Program Hidden Disabillites w dyskretny sposób informuje wszystkich przebywających na terenie portu, że osoba, która posiada gadżet z widocznym logiem słonecznika na zielonym tle, może potrzebować indywidualnego podejścia w czasie swojej podróży. Smycze z logiem Hidden Disabilities może pobrać każdy pasażer w punktach informacji lotniskowej Kraków Airport.
Dla miłośników zwierząt
Na terenie Kraków Airport znajduje się wybieg dla zwierząt. Jest on zlokalizowany przy parkingu terenowym (P2). Wybieg wyposażony jest w ławkę, kosze, poidło oraz przeszkody takie jak płotki, pochylnia i przeskoki.
Strefy komfortu
W terminalu znajduje się kilka foteli masujących dla wszystkich którzy marzą by zrelaksować się przed podróżą, a w okolicach check-in 1-8 można skorzystać ze strefy drzemki z czterema fotelami, które wyposażone są w półki na bagaż podręczny oraz w gniazdka ładowania (standardowe oraz USB). Strefa została dyskretnie wydzielona od pozostałej przestrzeni kolorowymi donicami z żywą roślinnością i umożliwia pasażerom oczekiwanie na ich lot w komfortowych warunkach. Jedyny Nails Bar na lotnisku w Polsce oferuje pasażerom wylatującym z Krakowa ekspresowe usługi manicure m.in. Ekspresowy ManicureHybrydowy, Męski Manicure, Spa Manicure, Czas trwania usług od 10 do 25 minut.
Nowe usługi
FRU.PL świadczy usługi w zakresie: zakupu biletów lotniczych, zmiany lotów, odprawy online, rezerwacji miejsc w samolotach, dodawania bagażu do biletów, czy innych przedmiotów niezbędnych w podroży. Biuro zlokalizowane jest w części ogólnodostępnej terminalu pasażerskiego, przy stanowisku odpraw nr 19-45. Czynne jest codziennie w godzinach: 6:00-18:00.
Źródło i zdjęcie: Natalia Vince, Kraków Airport