Visit Portugal świętowało Nowy Rok rozpoczynając kampanię, która została zaprezentowana w Lizbonie 3 stycznia. #To nie turystyka. To futurystyka, to motto tej kampanii, która wyznacza 12 noworocznych postanowień dla turysty przyszłości. To 12 haseł, które mają zainspirować ludzi do aktywnego udziału w zmianach, jakich potrzebuje turystyka w Portugalii i na całym świecie. To coś więcej niż kampania, jej celem jest zmobilizowanie ludzi do zmiany sposobu podróżowania.
Kampania ta jest zgodna ze Strategią Turystyczną 2027, wytycznymi dla turystyki w Portugalii i jej ambicją: przewodzić turystyce przyszłości. Wzywa wszystkich do przyłączenia się do Visit Portugal w tej podróży w kierunku bardziej integracyjnej, zrównoważonej i odpowiedzialnej turystyki. Portugalska Strategia Turystyczna 2027 umieszczając zrównoważony rozwój w centrum uwagi, to kamień milowy w polityce turystycznej. Kampania ta wzmacnia i odzwierciedla tę wizję.
W ciągu pierwszych dwunastu dni 2024 r. VisitPortugal zaprezentuje 12 krótkich filmów z następującymi hasłami (po jednym dziennie):
1. To nie jest brak zaangażowania. To poświęcenie.
2. To nie wirtualne. To prawdziwe.
3. To nie nasze. To twoje.
4. To nie zwyczajne. To wyjątkowe.
5. To nie globalne. To lokalne.
6. To nie fala. To ocean.
7. To nie szarość. To zieleń.
8. To nie arogancja. To pokora.
9. To nie modne. To wyznaczające trendy.
10. To nie zaniedbanie. To sumienność.
11. To nie pośpiech. To wczucie się.
12. To nie sztuczne. To ludzkie.
Kampania #To nie jest turystyka. To futurystyka będzie prezentowana na najważniejszych dla Portugalii rynkach, a mianowicie w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Francji, Niemczech, Stanach Zjednoczonych Ameryki i Brazylii.
Według danych zebranych od stycznia do października 2023 r., Portugalia osiągnęła w turystyce rekordowy wynik 26,3 mln gości (+13,7% w porównaniu do 2022 r.), 68,5 mln noclegów (+11%) i 22,3 mld euro przychodów (+19,8%). Aby utrzymać ten wzrost, Visit Portugal pracuje nad zwiększeniem liczby turystów w głębi kraju, zmniejszeniem sezonowości oraz przyspieniem transformacji środowiskowej i cyfrowej sektora.
Świadome podróżowanie to nie tylko wybór, to dziedzictwo, które wspólnie budujemy. Dołącz do nas w tej podróży. #To nie (tylko) turystyka, to futurystyka.
Link do filmu: “It´s not tourism. It´s Futourim” | https://youtu.be/pH_ex7KTplE
Link do filmu z hasłem #1 | https://youtube.com/shorts/20TQahfaYyk
Link do filmu z hasłem #2 | https://youtube.com/shorts/jvTm331X3cI
O Turismo de Portugal
Podlegające Ministerstwu Gospodarki i Transformacji Cyfrowej, Turismo de Portugal, jest Narodową Organizacją Turystyczną odpowiedzialną za promocję, podnoszenie wartości i stabilność turystyki. Łączy w jednej instytucji wszelkie kompetencje, związane z rozwojem turystyki, od oferty po popyt. Turismo de Portugal współpracuje z innymi instytucjami publicznymi i firmami prywatnymi w kraju i za granicą. Organizacja jest zaangażowana we wzmacnianie rozwoju turystyki, jako jednego z filarów wzrostu portugalskiej gospodarki.
Informacje: turismodeportugal.pt
Opracował: Mirosław Mikulski
Źródło: Turismo de Portugal
Zdjęcia: materiały redakcyjne