– powiedziała Petra Hedorfer, prezes zarządu DZT.

Andrea Pier, dyrektor zarządzająca Chemnitz 2025 gGmbH dodał:

Wraz z miastem Chemnitz, 38 miast i gmin środkowej Saksonii, regionu Zwickau i  Rudaw tworzą region Stolicy Kultury i wspólnie noszą tytuł „Europejskiej Stolicy Kultury”. Organizatorzy spodziewają się, że w ciągu roku jubileuszowego Europejskiej Stolicy Kultury około dwóch milionów gości z zagranicy będzie mogło cieszyć się bogatym programem artystycznym, spotkaniami, festiwalami i wystawami. Działania roku Europejskiej Stolicy Kultury rozpoczną się 18 stycznia 2025 roku. Cały program jest dostępny na stronie https://chemnitz2025.de/en/

Głównym ośrodkiem informacji o Roku Europejskiej Stolicy Kultury jest mikrostrona na stronie DZT. Prezentuje ona trasy turystyczne i wydarzenia, które łączą Chemnitz i 38 uczestniczących gmin oferując doświadczenia kulturalne związane z tradycją, historią i współczesnością. Kalendarz wydarzeń na stronie internetowej Stolicy Kultury Chemnitz jest połączony z mikrostroną DZT.

DZT włącza również ten temat do swojej globalnej pracy medialnej i prezentuje Chemnitz jako Stolicę Kultury kluczowym klientom z międzynarodowej branży turystycznej. W ramach przygotowań do obchodów Europejskiej Stolicy Kultury 2024 DZT zorganizowała w Chemnitz, Germany Travel Mart, najważniejsze wydarzenie sprzedażowe dla niemieckiej turystyki przyjazdowej: 225 przedstawicieli handlowych i ponad stu dziennikarzy miało okazję poznać z pierwszej ręki region i jego szeroką gamę atrakcji. Międzynarodowa konferencja prasowa zorganizowana przez DZT w ramach promocji miasta koncentrowała się na koncepcji i programie Europejskiej Stolicy Kultury 2025.

DZT w umowie o współpracy z CTM określiła Austrię, Szwajcarię, Czechy, Polskę, Holandię i Danię jako rynki priorytetowe. Ponadto wszystkie inne biura regionalne DZT promują Chemnitz jako Europejską Stolicę Kultury 2025 poprzez liczne działania marketingowe i sprzedażowe.

Opracował: Mirosław Mikulski
Źródło i zdjęcia: Niemiecka Centrala Turystyki (DZT)