Na pewno jest trudno mówić o pełnym sukcesie podczas dopiero co zakończonych ferii zimowych. Na przeszkodzie, w dużej mierze, stanęła pogoda, która była mało zimowa. Na pewno miało to swoje przełożenie na ruch turystyczny i zainteresowanie noclegami w miejscowościach, w których znajdują się stoki narciarskie. Właściciele obiektów zapytani o to, jak oceniają ruch w trakcie ostatnich ferii zimowych w porównaniu do poprzedniego roku, w 34% ocenili, że był zdecydowanie gorszy. Z kolei 20% partnerów oceniło ruch turystyczny jako zdecydowanie lepszy.

— podkreśla Agnieszka Rzeszutek, ekspert Nocowanie.pl.

A skoro o długości wypoczynku mowa, to ten od kilku sezonów znacznie się skraca. Tygodniowy pobyt jest już rzadkością. Blisko 53% respondentów zgodnie stwierdziło, że w czasie ferii zimowych goście spędzili u nich średnio od 3 do 5 nocy. Jedna trzecia badanych odnotowała jeszcze krótsze średnie długości rezerwacji na zaledwie 1-2 dni. Pobyty 6 -7-dniowe przeważały u około 14% ankietowanych.

Partnerzy zapytani o to, jakie działania promocyjne okazały się najskuteczniejsze w przyciąganiu gości, jasno podkreślają, że najskuteczniejsza okazała się reklama w mediach społecznościowych (34,5%), promocje cenowe (27,6%) czy reklama w Google (24,1%).

— dodaje Rzeszutek.

Ferie to był głównie wypoczynek rodziny z dziećmi — w przypadku 60% respondentów, właśnie ta grupa była najliczniejsza. Dużym zainteresowaniem cieszyły się pokoje z udogodnieniami dla rodzin — taka sytuacja miała miejsce u 40% respondentów. Chętnie rezerwowano też apartamenty 3-6 osobowe (26,7%) oraz domki (23,3%).

— komentuje Agnieszka Rzeszutek.

Po nie do końca udanych feriach zimowych, polska branża turystyczna dokłada wszelkich starań, by nadchodzący sezon letni był udany pod każdym względem. Co ciekawe, aż 65,7% respondentów nie zamierza wprowadzać żadnych zmian w ofercie noclegowej. Z kolei 17% zamierza postawić na więcej udogodnień na świeżym powietrzu.

Właściciele obiektów turystycznych zamierzają aktywnie przekonywać turystów do swojej oferty, głównie online: poprzez reklamę w mediach społecznościowych, poprawienie własnej strony internetowej, wsparcie ze strony serwisów rezerwacyjnych.

— podsumowuje Agnieszka Rzeszutek.

W badaniu przeprowadzonym przez największy polski portal turystyczny udział wzięło 200 właścicieli obiektów hotelowych.

Źródło: Nocowanie.pl
Zdjęcie: Getty Images