Na początku lutego miało miejsce forum MCE Central & Eastern Europe, pierwsze z serii wydarzeń Europe Congress. W Salzburgu Polskę po stronie dostawców reprezentowali Poland Convention Bureau POT, Mazovia Convention Bureau, Silesia Convention Bureau oraz Międzynarodowe Centrum Kongresowe w Katowicach. Wydarzenie zgromadziło ponad 200 planistów wydarzeń oraz dostawców, oferując doskonałą okazję do nawiązywania kontaktów i rozmów biznesowych.

Forum dawało okazję do szeregu oficjalnych i nieoficjalnych spotkań z udziałem kluczowych graczy z rynków takich Niemcy, Austria, Szwajcaria (20%) Wielka Brytania i Irlandia (20%) Francja, Beneluks i Skandynawia (25%) Europa Południowa (15%) Bliski Wschód i Azja (10%). Hosted buyers reprezentowali agencje eventowe, korporacje i międzynarodowe stowarzyszenia. Poszukiwali nowych opcji i miejsc na organizację wydarzeń, a oferta Polski wzbudziła ich zainteresowanie.
Udział w MCE Central & Eastern Europe w Salzburg stanowił dla polskich przedstawicieli przemysłu spotkań niepowtarzalną okazję do promocji polskich destynacji MICE oraz nawiązania nowych relacji biznesowych. Dzięki udziałowi w wydarzeniu mogli oni aktywnie prezentować partnerów (rekomendowane CVB, PCO, ITC, konsorcjanci i członkowie) przyciągając uwagę potencjalnych planistów wydarzeń. Dodatkowo, udział umożliwił pozyskanie cennych informacji na temat potrzeb i oczekiwań rynku, co pozwala lepiej dostosować ofertę polskich usługodawców do wymagań międzynarodowych klientów.
Podczas 35 umówionych spotkań z hosted buyers w centrum kongresowym w Salzburgu, Poland Convention Bureau zaprezentowało różnorodne możliwości i potencjał naszego kraju. Organizatorzy wydarzeń interesowali się konkretnymi miastami, możliwościami organizacji konferencji i kongresów oraz podróży motywacyjnych
Jestem zadowolony z faktu, że Śląsk i Mazowsze miały okazję wyeksponować swoje silne strony, a wielokrotnie słyszałem pochlebne komentarze od planistów wydarzeń, którzy wyrażali duże zainteresowanie propozycjami tych mniej znanych regionów. Jako rezultat spotkań przewidujemy wzmożone zainteresowanie całą Polską jako głównym miejscem docelowym dla wydarzeń, spotkań i podróży motywacyjnych w tej części Europy. Warto również podkreślić, że Polska utrzymuje silną pozycję w globalnych rankingach, zajmując obecnie 23. miejsce w rankingu ICCA i 20. miejsce w rankingu UIA
– powiedział Jarosław Marciuk, główny specjalista ds. marketingu w biurze spotkań i wydarzeń Polskiej Organizacji Turystycznej.
Wszyscy polscy uczestnicy byli bardzo zadowoleni z udziału w wydarzeniu biznesowym w Salzburgu i podkreślali jakość prowadzonych rozmów i pozyskanych kontaktów.
Udział w forum w Salzburgu to była świetna okazja do zaprezentowania walorów województwa śląskiego na arenie międzynarodowej. 35 spotkań w ciągu dwóch dni, które mamy nadzieję, że przełożą się na wzrost branży w regionie. Należy podkreślić świetną organizację ze strony Europe Congress. Cała koncepcja kładzie nacisk na zbliżenie dwóch stron forum – dostawców i hosted buyers co było wartością dodaną
– powiedział Sebastian Gronet, project manager Silesia Convention Bureau.
Opracował: Mirosław Mikulski
Źródło i zdjęcie: Polska Organizacja Turystyczna