W badaniu udział wzięło 700 osób, które zdecydowały się w czasie mijających wakacji na wypoczynek w Polsce. Ponad połowa z nich – 58% – wybrała pobyt nad polskim morzem, a w góry pojechało 29%. Kolejne 16% spędziło wakacyjny czas nad  jeziorem. W głuszy, wśród natury, ukryło się 8,3% ankietowanych, a miłośnicy wielkomiejskich atrakcji  stanowili 6,5% badanych.

Za co najbardziej chwalą wypoczynek w kraju? Za łatwy dostęp do natury, na co wskazało 64% respondentów, ale też za atrakcyjny stosunek ceny do jakości (41%). Przyjazna atmosfera jest ważna dla 35% badanych.

– podkreśla Agnieszka Rzeszutek, ekspert Nocowanie.pl.

Turyści doceniają też bliskość atrakcji turystycznych, domowe jedzenie serwowane w wielu obiektach czy udogodnienia, takie ja  baseny, strefy wypoczynku czy spa.

Zapytani o to, jak oceniają stosunek jakości do ceny podczas wakacji w Polsce, ankietowani odpowiadali, że jest on wysoki (43%), a nawet bardzo wysoki (11%). Jako „średni” określiło go 40%.

Zdaniem uczestników badania, to, co wyróżnia wypoczynek w kraju na tle  wyjazdów zagranicznych to różnorodność krajobrazów (76%), kultura i dziedzictwo (43,5%), tradycyjna kuchnia (37,1%), gościnność mieszkańców (35.8%). Co czwarty ankietowany uważa, że atutem wakacji w Polsce jest atrakcyjność cenowa.

– zauważa Agnieszka Rzeszutek  i dodaje, że wśród turystów rośnie też świadomość, że wybierając wypoczynek w Polsce zasilają lokalne biznesy. Aż 79% ankietowanych stwierdziło, że ważne jest dla nich wspieranie polskiej gospodarki poprzez spędzanie  wakacji w kraju.

W tym kontekście nie dziwi, że 61% ankietowanych deklaruje, że w przyszłym roku na pewno znów wybierze się na wakacyjny wyjazd w kraju, a kolejne 26% zaznaczyło odpowiedź „raczej tak”.

– relacjonuje dalej Agnieszka Rzeszutek.

Zapytani o najpiękniejsze wspomnienie z wakacji w Polsce, badani mówili najczęściej o pięknie krajobrazów, o zachodach słońca nad morzem czy chłodnych porankach nad Bobrem z widokiem na stary zamek.

– podsumowuje Agnieszka Rzeszutek.

Opracował: Mirosław Mikulski
Źródło i zdjęcie: HETMAN PR&MEDIA RELATIONS JOANNA KARPIŃSKA