Przez ostatnie trzy lata, Ryanair Sustainable Aviation Research Centre poczyniła znaczące postępy badawcze w następujących głównych obszarach związanych z SAF:

• obniżenie kosztów certyfikacji nowych paliw SAF
• ocena wpływu operacyjnego bezemisyjnego napędu statku powietrznego i mapowanie hałasu

Wyniki tych badań, które zostały zaprezentowane w Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego Unii Europejskiej, pokazują, że intensywność emisji pasażera podróżującego Boeingiem 737-800 NG z Amsterdamu do Dublina można zmniejszyć o 43%, stosując 50% mieszankę SAF. Poziom ten można jeszcze bardziej obniżyć, wykorzystując Boeinga 737-8200 „Gamechanger” linii Ryanair, który jest o 16% bardziej paliwooszczędny niż 737-800 NG.

Thomas Fowler, Director of Sustainability w Ryanair, powiedział:

Dr Linda Doyle, Prorektor i przewodniczący Trinity College Dublin, dodała:

Opracował: Mirosław Mikulski
Źródło i zdjęcie: Biuro Prasowe Ryanair