W Paryżu zakończyły się targi branżowe IFTM Top Resa – największe tego typu we Francji i jedne z najważniejszych na świecie. Wydarzenie w tym roku odwiedziło ponad 33 tysiące przedstawicieli światowej branży turystycznej. Przy Porte de Versailles Paris Expo pojawiło się 1200 wystawców reprezentujących wszystkie sektory gospodarki turystycznej. Pod hasłem walki ze skutkami zmian klimatycznych i szeroko pojętym duchem turystyki zaangażowanej targom towarzyszyły debaty i konferencje z udziałem oficjeli z wielu krajów.
Dynamika rozwoju ruchu turystycznego po wielkim uśpieniu w czasie pandemii, a także kryzysem ekonomicznym daje wszystkim aktorom branży turystycznej ogromne pole do zmian. Nowe wyzwania stają także przed polską branżą. Wydaje się, że zapaść rynkowa w okresie 2020-2021 jest już historią, jednak skutki pandemii będę jeszcze widoczne przez jakiś czas i dlatego Polska Organizacja Turystyczna zorganizowała po raz pierwszy stoisko narodowe prezentując rodzimą ofertę.
W targach IFTM TOP RESA wzięło udział grono najważniejszych touroperatorów działających aktywnie na rynku francuskim, a także sieć Louvre Hotels i LOT Polish Airlines. W Paryżu pojawili się: Furnel Travel International, Promenada, votre réceptif en Pologne, Destination Pologne, #4Travel, #Paysage, Jan-Pol, biura sektora MICE – Intercrac, Miceart Poland DMC.
Po raz pierwszy w stolicy Francji zameldowała się Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna. Celem obecności na francuskich targach była promocja polskich produktów turystycznych, umocnienie ich pozycji w zmieniającej się na naszych oczach sytuacji geopolitycznej, która nie wpływa korzystnie na poziom cen i wyborów turysty francuskiego. Dywersyfikacja narzędzi marketingowych mobilizuje do szukania nowych rozwiązań na drodze dotarcia do klienta grupowego, wyjazdów szkolnych oraz przemysłu spotkań.
Dyrektor ZOPOT w Paryżu Tomasz Rudomino podkreślił, że pojawienie się w Paryżu Polskiego Stoiska Narodowego to jak przekroczenie granicy 6 metrów w skoku o tyczce. Dzięki temu ruchowi ze strony POT możemy jeszcze intensywniej wspierać komercjalizację polskiego produktu turystycznego i patrzeć optymistycznej w przyszłość.
Opracował: Mirosław Mikulski
Źródło i zdjęcie: Polska Organizacja Turystyczna