Jak wynika z danych Grupy eSky, właściciela internetowego biura podróży i touroperatora w Europie Środkowo-Wschodniej, udział kanału mobilnego w całkowitej sprzedaży firmy stale rośnie: w 2024 roku odsetek osób rezerwujących podróż z eSky za pomocą telefonu lub tabletu wyniósł 43 proc. (+9 p.p. r/r).

– mówi Łukasz Neska, wiceprezes zarządu i Chief Growth Officer w Grupie eSky.

Jedną z nowości w „eSky 3.0” jest stworzenie sekcji „Okazje dnia” prezentującej najatrakcyjniejsze cenowo loty na różnych trasach w danym momencie. Teraz znajduje się ona bezpośrednio na ekranie głównym celem ułatwienia przeglądania najlepszych cenowo ofert. Obecnie każdy użytkownik widzi oferty wyselekcjonowane przez algorytmy AI na podstawie dotychczasowych zachowań i preferencji. Dzięki temu dobór okazyjnych lotów od wielu przewoźników staje się trafniejszy, a dostęp do nich znacznie szybszy.

Rezerwowanie z elastycznymi opcjami dat to kolejna zmiana, której doczekała się aplikacja eSky w nowej odsłonie. Teraz wyszukiwarka umożliwia zaplanowanie podróży z większą wygodą na wybranej trasie: użytkownik może wskazać jeden lub kilka okresów w roku, a także określić, ile dni chce spędzić za granicą w ramach tego wyjazdu. Z kolei pasażerowie, którzy zdecydują się na wybranie konkretnych dat wylotu, mogą rozszerzyć zakres wyszukiwania nawet o siedem dni.

Poza odświeżeniem szaty graficznej i wprowadzeniem jeszcze czytelniejszego interfejsu na bazie najlepszych praktyk UX/UI ulepszona została także „Strefa Użytkownika”. W niej na jednym ekranie pasażer zarządza każdym etapem swojej podróży: może tam sprawdzić szczegóły rezerwacji lu dokonać w niej niezbędnych zmian.


Aplikacja mobilna eSky zadebiutowała w Google Play i App Store w 2016 roku. Szybko stała się jednym z najlepiej ocenianych rozwiązań w regionie Europy Środkowo-Wschodniej służących planowaniu podróży.

Aplikacja zdobyła uznanie zarówno wśród klientów, jak i w branży – firma otrzymała za nią prestiżowe nagrody takie jak Mobile Trends Awards, eTravel Awards, e.Comm Awards, Internet Effectiveness Awards oraz Webstock Awards. Nową wersję od podstaw stworzył wewnętrzny zespół developerów eSky, co czyni aplikację internetowego biura podróży jej autorskim rozwiązaniem opracowanym in-house. Niebawem, bo już w I kw. 2025 roku, firma planuje wdrożyć do aplikacji swój innowacyjny produkt – pakiety dynamiczne City Break i Wakacje.

Źródło, grafika: Biuro prasowe eSky