Katarzyna Bayraktar, Dyrektorka Działu Sprzedaży i Rozwoju Join UP! Polska jest energiczną, nastawioną na wyniki i budowanie lojalności z klientami profesjonalistką z prawie 20-letnim doświadczeniem w turystyce. Katarzyna jest absolwentką Akademii Wychowania Fizycznego w Katowicach na kierunku Turystyka i Rekreacja. Jej kariera w turystyce obejmuje różne dziedziny, w tym: pracę na destynacji, organizację i przygotowanie wycieczek wyjazdowych w sektorze MICE jako przedstawiciel touroperatora, rozwój biznesu jako właściciel biura podróży oraz działalność w Polskiej Izbie Turystki – największej ogólnopolskiej organizacji samorządu gospodarczego przemysłu turystycznego. Posiadając solidne umiejętności i rozumiejąc wyzwania związane ze sprzedażą i rozwojem na dzisiejszym rynku turystycznym, Katarzyna w Join UP! Polska pełni funkcję Head of Sales and Development i jest zaangażowana w budowanie procesów w celu osiągnięcia jak najlepszych efektów biznesowych.
Czym się wyróżnia oferta Join UP! spośród innych ofert na rynku polskim?
Jesteśmy jednym z niewielu touroperatorów na polskim rynku, który posiada „własne skrzydła”. Nasz strategiczny partner SkyUp Airlines posiada certyfikaty: AOC, CAMO oraz AOL. Dzięki temu zapewniamy naszym klientom nie tylko konkurencyjne ceny, ale także pewność i komfort podróży. Nasi klienci mogą podróżować z nami do wielu destynacji, niezależnie czy marzą o egzotycznym wypadzie do Egiptu, czy też odkrywaniu innych zakątków świata. Współpraca z grupą Savoy, częścią Sun International, dodaje naszej ofercie niezwykłego prestiżu i jakości. Współpracujemy już od 8 lat, w tym czasie ponad 3 miliony turystów pojechało z nami do Egiptu. To dowód na naszą niezawodność i zaufanie, jakim darzą nas nasi klienci. Ściśle współpracujemy z biurami podróży, wykorzystując innowacyjne wsparcie marketingowe i programy mentorskie, aby wnieść nową energię do polskiej branży turystycznej i zachęcić więcej osób do podróżowania.
Jakie macie plany wyjazdów w sezonie zimowym?
Właśnie ruszyliśmy z rezerwacjami na sezon zima 2023/2024. Jesienno-zimowe miesiące to idealny czas na egzotyczny wyjazd, a takich w naszej ofercie „Winter Garden” nie brakuje. W tym sezonie obok naszego flagowego kierunku jakim jest Egipt, polskim klientom proponujemy nowe destynacje – Tanzanię i Hiszpanię. Już pod koniec października będą mogli polecieć z nami bezpośrednio na Zanzibar oraz Teneryfę z Warszawy i Katowic. Skupiamy się również na promocji Sharm el Sheik. Turkusowa woda i białe, piaszczyste plaże tworzą doskonałą scenerię do spokojnego wypoczynku i opalania. To miejsce jest rajem dla miłośników nurkowania i snorkelingu. Rafy koralowe są różnorodne i uznawane za jedne z najpiękniejszych na świecie. To sprawia, że Sharm el Sheikh jest doskonałym kierunkiem dla entuzjastów nurkowania. Dla lubiących dyskoteki, zabawę i rozrywki jest Soho Square. Każdy znajdzie tu coś dla siebie.
Jakie są plany rozwoju biura podróży w nadchodzących latach?
Zgodnie z naszym mottem, które mówi, że nasze życie staje się lepsze, kiedy podróżujemy, chcielibyśmy inspirować każdego do zwiedzania świata. Dlatego oferujemy naszym klientom bogate portfolio wycieczek na każdą kieszeń, aby umożliwić podróżowanie każdemu. Nasze plany rozwojowe dotyczą rozbudowy sieci agencyjnej i wprowadzenia jak największej liczby kierunków do sprzedaży. Historycznie Join UP! zanim przekształcił się w organizatora turystyki był agentem turystycznym, więc doskonale znamy i rozumiemy potrzeby agentów. Naszym celem jest znalezienie się w pierwszej trójce touroperatorów na polskim rynku w ciągu najbliższych pięciu lat, co oznacza zdobycie co najmniej 17% rynku. Jest to trudne zadanie, jednak stworzyliśmy zespół wykwalifikowanych profesjonalistów, którzy posiadają wszechstronną wiedzę na temat rynku i dokładają wszelkich starań, aby oferować polskim klientom najlepsze dostępne opcje.
Czy Join UP! oferuje programy lojalnościowe lub dodatkowe korzyści dla stałych klientów?
Jako nowa firma na polskim rynku nie mamy jeszcze wielu powracających klientów. Jednakże wiemy jak ważne jest docenienie każdego, kto zdecydował się z nami podróżować, dlatego jesteśmy na etapie przygotowania programu lojalnościowego dla klientów oraz specjalnego programu motywacyjnego dla naszych agentów.
Jakie destynacje są obecnie najbardziej popularne wśród Waszych klientów?
W naszym pierwszym roku działalności w Polsce zaoferowaliśmy naszym klientom pięć kierunków: Turcję, Tunezję, Egipt, Czarnogórę i Albanię. Wiodącym kierunkiem sprzedażowym Join UP! była Turcja, która podobnie jak w ubiegłym roku, zajęła pierwsze miejsce na podium wśród najchętniej wybieranych kierunków.
Z jakimi wyzwaniami mieliście do czynienia i jak sobie z nimi radzicie?
Cały proces tworzenia i budowania firmy od początku jest ogromnym wyzwaniem logistycznym. Wymaga wdrożenia wielu procesów, co jednocześnie powoduje, że tempo pracy jest niesamowicie szybkie. Join UP! zadebiutował na dojrzałym rynku, gdzie rozwinięta jest już sieć sprzedaży, od lat działają biura podróży i touroperatorzy. Widzimy jednak bardzo duże zainteresowanie naszą ofertą ze strony agentów i klientów indywidualnych. Bardzo nas to cieszy i dobrze rokuje na przyszłość.
Obecnie firma Join UP! jest dostępna w ośmiu krajach na całym świecie. Czym polscy podróżnicy różnią się od tych z innych krajów europejskich pod względem zwyczajów podróżniczych?
Każdy rynek ma swoją unikalną specyfikę wynikającą z uwarunkowań kulturowych i historycznych. Polscy podróżnicy najchętniej wybierają Turcję, która od lat jest liderem wśród najczęściej wybieranych kierunków. Cenią sobie także wyjazdy, które cechują się świetnym stosunkiem jakości do ceny. Nie bez znaczenia jest również fakt, że Polska sama w sobie jest dość popularną destynacją turystyczną. Osoby pochodzące z krajów o rozwiniętej turystyce przyjazdowej mają zazwyczaj wyższe wymagania, co z pewnością odnosi się do polskiej społeczności. Jeśli chodzi o nasze portfolio, widzimy, że Turcja i Egipt okazały się wiodącymi kierunkami. Widzimy również zainteresowanie stosunkowo niszowymi destynacjami takimi jak Czarnogóra i Albania.
W czym tkwi sekret sukcesu Join UP!?
Podstawą strategii Join UP! jest połączenie wiedzy i doświadczenia w branży turystycznej z silnymi partnerami, szerokim portfolio hoteli i profesjonalnymi lokalnymi zespołami na każdym rynku. Bardzo doceniam kulturę biznesową w Join UP!. Zespół jest proaktywny i pasjonuje się swoją branżą, co moim zdaniem przyczynia się do sukcesu. Te cechy są wspólne dla wszystkich rynków, w tym dla naszego polskiego zespołu. Branża turystyczna w Polsce od pewnego czasu znajduje się w stagnacji, bez nowych znaczących graczy. Join UP! wnosi świeżą energię i chce inspirować ludzi do podróżowania, co jest bardzo potrzebne.
Uczestniczyłaś w procesie powstawania Join UP! Polska od samego początku. Czy możesz przybliżyć filozofię marki?
Join UP! dąży do tego, aby podróże były dostępne dla każdego i inspirowały. Zachęcamy ludzi do odkrywania nowych miejsc i poszerzania horyzontów. Ponad 5,5 milionów klientów zaufało nam i dzięki Join UP! przeżyło swoje niezapomniane wakacje. To dla nas bardzo ważne. Jesteśmy zaangażowani w promowanie współpracy i otwartości w celu stworzenia bardziej zrównoważonej i lepszej przyszłości.
Rozmawiała: Mira Włodarczyk
Zdjęcie: Join UP! Polska