Program Ambasador adresowany jest do 480 pracowników Polskiego Holdingu Hotelowego. Obecnie w rywalizacji uczestniczy już 370 zatrudnionych. Na koniec stycznia 2024 roku zarejestrowano aż 4000 aktywności i zostały wypłacone 202 nagrody pieniężne dla 136 osób, w tym dla 84 nowych Ambasadorów, 49 o statusie Złotym i 3 o statusie Platynowym. Punkty złote są przyznawane za działalność społeczną, prozdrowotną, koleżeńską postawę, pochwały od gości, przełożonych lub współpracowników. Prawo do tych dodatkowych nagród (power banków oraz toreb pełnych energii) uzyskało aż 96 laureatów (na 202 wypłacone nagrody).

– podkreśla Danuta Kisielewska, dyrektor personalna w PHH.

Po uroczystym wręczeniu odznak oraz dodatkowych nagród grupa Ambasadorów wzięła czynny udział w innowacyjnych warsztatach poprowadzonych metodą „design thinking”. Tematem warsztatów było podejmowanie aktywności mających na celu udział pracowników w działaniach prośrodowiskowych i wolontariatach.  Zagadnienia będące przedmiotem warsztatów omówiła Magdalena Gajdur, Starszy Specjalista ds. Zrównoważonego Rozwoju.

zaznacza Magdalena Gajdur, Starszy Specjalista ds. Zrównoważonego Rozwoju w PHH.

Warsztaty zaowocowały szeregiem proekologicznych pomysłów, które wpisują się w strategię zrównoważonego rozwoju Grupy PHH „W trosce o ludzi i środowisko”, na lata 2023-2028. Będą  one realizowane w ramach 3 filarów programu Środowiskowego Eco Challenge (Eco Gesty, Eco Inspiracje, Eco Inwestycje), angażując w działania prośrodowiskowe zarówno pracowników, jak i gości hotelowych.

„Ambasador” to innowacyjny, nagrodzony w Polsce oraz na arenie międzynarodowej program motywacyjny przeznaczony dla pracowników PHH. Uczestnicy grywalizacji już od trzech lat w zamian za określone postawy i aktywności gromadzą punkty, które są wymieniane na nagrody pieniężne. Punkty można otrzymać między innymi za udział w wolontariacie społecznym, w tym za udział w akcjach pomocy dla migrantów z Ukrainy, udział w ochotniczych służbach na przykład OSP, członkostwo w organizacjach pozarządowych o charakterze wolontariackim czy wyjątkową pomoc koleżeńską. Istnieje również możliwość zdobycia punktów za wykonywanie obowiązków ponad standardowe zadania stanowiskowe, polecenie nowego pracownika lub profilaktykę zdrowotną, na przykład szczepienie przeciw grypie, uzyskanie paszportu COVID-owego, oddanie krwi czy wpisanie do bazy DKMS.

Opracował: Mirosław Mikulski
Źródło i zdjęcie: Polski Holding Hotelowy