26 maja br., podczas uroczystej Gali organizowanej w trakcie XVII Konferencji PR w Samorządzie i Administracji Państwowej w Wałbrzychu, ogłoszone zostały wyniki ogólnopolskiego Konkursu Kryształy PR-u. Nagrodę główną – Grand Prix Kryształów PR-u w kategorii najlepszy film promocyjny za film „7 powodów aby przyjechać do Małopolski” otrzymał Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego.
PR w Samorządzie i Administracji Państwowej to najstarsza w Polsce Konferencja dedykowana przedstawicielom jednostek terytorialnych i samorządowych. Od kilku lat wydarzeniu towarzyszy Konkurs Kryształy PR-u, w którym nagradzane są najbardziej wartościowe inicjatywy jednostek samorządów terytorialnych i organów administracji państwowej, jako inspiratorów kreatywnych działań i rozwiązań.
Do tegorocznej edycji konkursu wysłano niemal setkę zgłoszeń z różnego rodzaju jednostek samorządu terytorialnego oraz spółek samorządowych. Projekty oceniane były w kategoriach:
- najlepszy wizerunek w mediach społecznościowych,
- najlepszy film promocyjny,
- najlepsza kreatywna kampania promocyjna,
- najlepszy event społeczny,
- najlepsza gazeta miejska/biuletyn,
- najlepsza kampania promocyjno-informacyjna spółki samorządowej
- i najlepsza kampania informacyjno-promocyjna, związana z pandemią COVID-19.
Małopolska zdobyła:
- Grand Prix za najlepszy film promocyjny: “7 powodów aby przyjechać do Małopolski”, przygotowany przez Departament Turystyki UMWM we współpracy z Małopolską Organizacją Turystyczną
- wyróżnienie za najlepszy wizerunek w mediach społecznościowych – profil Facebook EkoMałopolska prowadzony przez Departament Środowiska UMWM
- wyróżnienie za najlepszą kampanię informacyjno-promocyjną związaną z pandemią COVID-19 – “Dobro jest w Małopolsce. Stop koronawirusowi!” realizowaną przez Kancelarię Zarządu UMWM
– mówi Iwona Gibas z Zarządu Województwa Małopolskiego.
Kampania pn. „Małopolska. Poznajmy się”, której jednym z elementów był nagrodzony film promocyjny “7 powodów aby przyjechać do Małopolski“, zrealizowana została w 2020 roku przez Województwo Małopolskie i Małopolską Organizację Turystyczną. Jej założeniem było ukazanie Małopolski jako regionu idealnego do wypoczynku w duchu „slow”, czyli niespiesznego, uważnego podróżowania oraz zachęcenie mieszkańców i turystów do odkrywania mniej oczywistych miejsc i znalezienia swoich powodów, aby wybrać się do Małopolski.
Kampania wyróżniała się na tle innych dzięki lokalnym ambasadorom – mieszkańcom regionu, którzy przez pryzmat swoich pomysłów, znajomości regionu, doświadczeń i zainteresowań pokazywali nieoczywiste oblicza Małopolski, miejsca które warto odwiedzić, tradycje które warto poznać, ludzi których warto spotkać czy przysmaki, w których warto się rozsmakować. Naszymi ambasadorami byli: Ania Dąbek – przewodniczka po Ojcowskim Parku Narodowym, rodzina Mazurków – twórcy bloga „Rodzinnie dookoła świata”, Anna Szafraniec – kolarka górska, znawcy kulinariów Maja i Bartosz – twórcy Radia Kulinarnego oraz Jan Sabała – przewodnik tatrzański i edukator ekologiczny. A wszystko to w tle pandemii Covid-19 i obostrzeń z nią związanych.Dlatego, zależało nam napokazaniu w Małopolsce miejsc ciekawych, lecz nieznanych szerszej grupie odbiorców, zlokalizowanych “poza utartym szlakiem” i takich, w których można odpocząć z dala od tłumu turystów.
– zauważa Iwona Gibas.
W ramach kampanii, oprócz nagrodzonego filmu promocyjnego „7 powodów aby odwiedzić Małopolskę”, powstały także wideosondy z rekomendacjami mieszkańców dotyczącymi urokliwych miejsc w regionie oraz reportaże, w których ambasadorzy akcji pokazywali „swoją Małopolskę”. Ponadto, w kampanię zaangażowani zostali także internauci, którzy mogli podzielić się swoimi małopolskimi odkryciami.
Licznych inspiracji do podróżowania po Małopolsce dostarcza także regionalny portal turystyczny visitmalopolska.pl oraz aplikacja mobilna VisitMałopolska.
Tekst i zdjęcia: Zespół ds. Gospodarki Turystycznej
Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego,
(Departament Turystyki)