PLL LOT przedstawił strategię rozwoju na lata 2024-2028. Spółka planuje znaczne powiększenie floty oraz uruchomienie 20 nowych kierunków. Przewoźnik stawia na dalekie trasy.

Strategia narodowego przewoźnika zakłada m.in. zwiększenie floty samolotów o ok. 50% (110 w 2028 r. wobec 75 obecnie), powiększenie liczby pasażerów o ok. 70% (16,9 mln w 2028 r. wobec 10,3 mln obecnie), podwyższenie jakości świadczonych usług i satysfakcji pasażera poprzez m.in. nowy standard wnętrza w samolotach szerokokadłubowych, czy wprowadzenie dostępu do Wi-Fi podczas lotów long-haul.

W siatce połączeń PLL LOT pojawi się blisko 20 nowych kierunków w tym m.in. do Stanów Zjednoczonych, Kanady, a także do Wietnamu, Tajlandii, Chin, Korei czy Japonii. Narodowy przewoźnik planuje także inwestycje na lotniskach: przebudowany i odświeżony będzie Business Lounge Polonez w Warszawie oraz uruchomiony zostanie salonik biznesowy w Chicago.  W ramach odpowiedzialności społecznej PLL LOT skupią się na transformacji w zakresie zrównoważonego rozwoju oraz współpracy ze środowiskiem naukowo-akademickim, światem biznesu i wsparciem rozwoju rynku turystycznego.

Od początku br. do końca sierpnia PLL LOT przewiozły na pokładach swoich samolotów ok. 7 mln osób, a plan na ten rok zakłada odprawienie ponad 10 milionów pasażerów. W ubiegłym roku przewoźnik wypracował ponad 113,7 mln zł zysku przy przychodach przekraczających 8,3 mld zł i przewiózł 8 mln pasażerów.

Opracował: Mirosław Mikulski
Źródło i zdjęcie: PLL LOT