W październiku 2024 roku z usług Kraków Airport skorzystało 1 029 476 pasażerów, co stanowi wzrost o 30% w porównaniu do października 2019 roku oraz o 19% w stosunku do października 2023 roku. Od początku roku na lotnisku odprawiono 9 347 927 podróżnych.
Październik to kolejny rekordowy miesiąc dla naszego lotniska. W pierwszy weekend listopada osiągnęliśmy zeszłoroczny wynik tj. 9 404 611 obsłużonych pasażerów, co pozwala nam zakładać, że właśnie w tym miesiącu przekroczymy barierę 10 milionów podróżnych. Dziękujemy pasażerom za zaufanie i wybór krakowskiego portu lotniczego. To ogromna radość, ale także spore wyzwanie dla wszystkich pracowników Kraków Airport, którzy na co dzień dbają o komfort i bezpieczeństwo podróżnych
– powiedział Łukasz Strutyński, prezes zarządu Kraków Airport.
WYDARZENIA PAŹDZIERNIKA W KRAKÓW AIRPORT
ZIMA 2024/25
W sezonie ZIMA 2024/25 pasażerowie krakowskiego lotniska mogą skorzystać ze 128 połączeń #PROSTOzKRAKOWA do 31 krajów, oferowanych przez 24 linie lotnicze.
Kampania reklamowa „Podaruj sobie LATO ZIMĄ” pokazuje wachlarz możliwości, które przygotowane zostały na trwający sezon zimowy. Z Krakowa można wybrać się zarówno na typowo zimowy wypoczynek, ale także odwiedzić ciepłe o tej porze roku kraje.
DOSTĘPNOŚĆ W TRANSPORCIE
17 października 2024 roku w Międzynarodowym Centrum Kultury w Krakowie odbyło się I Forum “Dostępność w transporcie”, zainicjowane i zorganizowane przez Kraków Airport. Celem wydarzenia była analiza oraz wymiana doświadczeń w zakresie dostępności transportu zbiorowego dla osób z niepełnosprawnościami, a także prezentacja innowacyjnych rozwiązań i udogodnień, mających na celu poprawę komfortu korzystania z miejsc publicznych.
Wśród uczestników znaleźli się specjaliści ds. dostępności, przedstawiciele organizacji pozarządowych oraz kluczowych podmiotów transportowych, takich jak Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, Polskie Linie Lotnicze LOT, Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne S.A. w Krakowie oraz Koleje Małopolskie S.A.
Podczas Forum prelegenci dzielili się doświadczeniami związanymi z wdrażaniem udogodnień oraz wyzwaniami, z którymi wciąż muszą się mierzyć. Podkreślono kluczowe znaczenie dostępności transportu jako narzędzia umożliwiającego dostęp do kultury i miejsc pracy, co nadaje tej kwestii szczególne znaczenie.
Konsultacje z osobami z niepełnosprawnościami zostały uznane za najważniejszy element procesu wdrażania zmian. Przedstawiciele fundacji podkreślili, że ich doświadczenie, a także głos ich podopiecznych, stanowią cenny zasób, który należy uwzględniać w dążeniu do poprawy dostępności.
I Forum “Dostępność w Transporcie” nie tylko dostarczyło inspiracji oraz umożliwiło nawiązanie nowych kontaktów, lecz także stało się przestrzenią do refleksji nad przyszłością transportu zbiorowego w Polsce. Dostępność to nie tylko kwestia techniczna, ale przede wszystkim społeczna, wymagająca zaangażowania wszystkich stron.
Opracował: Mirosław Mikulski
Źródło i zdjęcie: Kraków Airport