Słoneczna Hiszpania (27%), pachnąca oliwkami Grecja (19%), różnorodna Turcja (14%) – to właśnie w tych krajach planują spędzić urlop Polki. Ich wymarzoną destynacją są jednak rajskie Malediwy wynika z raportu Wakacje.pl “Jak podróżują Polki?”. Dwa pierwsze wymienione kraje również znalazły się na podium wymarzonych destynacji, a Tajlandia i Zanzibar to kierunki, do których wybrać się pragną młodsze podróżniczki.

Możliwość wyboru jest kluczowa, bo Polki nie lubią być ograniczane schematami. Jeśli korzystamy z all inclusive, ważne są dodatkowe atrakcje. Chcemy zwiedzać historyczne miejsca i korzystać z wycieczek fakultatywnych. Podróż zagraniczna ma być poznawaniem lokalnych kultur i smaków, najlepiej z bliskimi u boku – mówi Ewelina Karczewska-Stasik, ekspertka ds. komunikacji w Wakacje.pl.

Wakacje to oczywiście także czas na tzw. nicnierobienie, które docenia niemal jedna trzecia badanych (27%). I choć na co dzień mamy na głowie wiele obowiązków i zdarza nam się być przytłoczonymi codziennym pędem, wbrew pozorom podróże solo nie są naszym marzeniem. Na wakacjach chcemy być z ukochanymi lub najbliższą rodziną – dodaje Ewelina Karczewska-Stasik z Wakacje.pl.

Dla podróżujących kobiet – z trzech możliwych do wyboru kryteriów wakacyjnego wyjazdu – najważniejsza jest cena (66%) oraz atrakcje na miejscu (56%). Nieco mniej wskazań uzyskały destynacja (40%) oraz standard hotelu (39%).

W przypadku wyjazdów weekendowych, tzw. city break, z których korzysta zdecydowana większość badanych kobiet (62%) najbardziej liczy się atrakcyjność miejsca docelowego, dopiero później ceny hotelu i lotu.

Podczas planowania wyjazdu zorganizowanego Polki są skłonne zapłacić więcej za ciekawe wycieczki (43%) oraz odpowiednią lokalizację hotelu/kwatery (36%). Cenią sobie także fakt, że cała wyprawa zostanie zorganizowana przez profesjonalistów. 

Połowa badanych kobiet wyjazd rezerwuje minimum 3 miesiące wcześniej. To komfort, na którym Polkom zależy. Wyczekujemy urlopu, przygotowujemy się do niego i zwyczajnie, lubimy planować z wyprzedzeniem, mieć pewność, że ten wymarzony wyjazd już na nas czeka – podkreśla Ewelina Karczewska-Stasik, ekspertka ds. komunikacji w Wakacje.pl.  

Źródło i grafiki: Wakacje.pl