Blisko jedna trzecia turystów (31%) planuje więcej podróży w 2025 roku niż w poprzednim roku, a ponad jedna piąta (22%) jest gotowa zwiększyć budżet na wyjazdy – wynika z najnowszego raportu ibis. Podróżni, zwłaszcza przedstawiciele Gen Z, chętniej rezerwują wakacje w miejscach popularnych w mediach społecznościowych lub rekomendowanych przez influencerów. Jednym z głównych powodów wyboru destynacji są konkretne wydarzenia kulturalne lub sportowe – taki czynnik wskazało 34% badanych. Aby ułatwić wybór kierunków, ibis opracował „Go Get It – 25 Reasons to Travel in 2025” – listę wyjątkowych miejsc, które warto odwiedzić w tym roku.
Raport ibis podkreśla rosnące znaczenie podróży opartych na doświadczeniach, które stają się kluczowym trendem w branży turystycznej. Ponad połowa ankietowanych (58%) uważa, że są one ważniejsze niż szeroko rozumiane dobra materialne, a 72% woli zatrzymać się w bardziej przystępnym cenowo hotelu i wypełnić swoje dni atrakcjami w wybranej destynacji. Niezależnie od tego, czy chodzi o koncerty, odkrywanie lokalnych perełek turystycznych czy wizyty w miejscach znanych z filmów i seriali – podróżni coraz częściej wybierają doświadczenia dopasowane do ich stylu życia i zainteresowań.
Jedna czwarta badanych zgadza się, że „zarezerwowałaby wakacje do miejsc, które widziała w social mediach”, co jest szczególnie widoczne wśród Zetek i Millenialsów (39% wskazuje na tę zależność). Co więcej, wielu podróżnych wybiera kierunki inspirowane rekomendacjami influencerów lub treściami z mediów społecznościowych – a 28% badanych przyznało, że takie podróże przewyższyły ich oczekiwania. Podobnie jak wcześniej, trend ten znacznie częściej dostrzegają przedstawiciele Gen Z i Millenialsi – 44% ankietowanych.
We współpracy z ekspertami ds. trendów podróżniczych z Globetrender oraz na podstawie raportu „Go Get It: How Gen Z/Y Will Travel in 2025” ibis wyselekcjonował najbardziej ekscytujące wydarzenia na całym świecie – festiwale, imprezy sportowe i kulturalne, które mogą stać się inspiracją do odkrywania nowych miejsc.
Od mistrzostw tenisowych Dubai Duty Free, przez karnawał w Rio de Janeiro, festiwal wina w Bordeaux, aż po Primavera Sound w Porto – rok 2025 obfituje w podróżnicze inspiracje: festiwale, wydarzenia kulturalne, kulinarne i sportowe. Hotele marek ibis, położone w strategicznych lokalizacjach blisko kluczowych wydarzeń, pozwalają w pełni zanurzyć się w atmosferę miejsca, oferując komfortowy pobyt w przystępnej cenie. Więcej informacji oraz rezerwacje można złożyć na stronie: https://ibis.accor.com/en.html.
Raport „Go Get It: How Gen Z/Y Will Travel in 2025” przedstawia kluczowe trendy w turystyce, bazując na globalnej ankiecie przeprowadzonej przez ibis we współpracy z wiodącą agencją prognozowania trendów, Globetrender. Badanie objęło 9000 respondentów z ośmiu krajów: USA, Wielkiej Brytanii, Australii, Francji, Niemiec, Brazylii, Chin i Indii. Pełny raport jest dostępny do pobrania: tutaj.
Źródło i zdjęcie: 38 Content Communication