Do marca 2026 roku, przynajmniej pięć razy w tygodniu, Polskie Linie Lotnicze LOT będą latać z Warszawy do Ostrawy. Loty częściowo będzie finansował czeski Kraj Morawsko-Śląski, dla którego są one ważne z biznesowego punktu widzenia.

Kraj Morawsko-Śląski przekaże LOT-owi 4,3 mln euro za loty wykonywane przez prawie 3 lata (do marca 2026 włącznie). Region tłumaczy, że kontrakt z polską linią daje Ostrawie dostęp do międzynarodowej siatki połączeń w warszawskim hubie i zwraca uwagę na azjatyckie destynacje Lotniska Chopina. W rejonie Ostrawy w Nošovicach, działa bowiem duża fabryka Hyundaia, a podobna znajduje się po sąsiedzku w Żylinie na Słowacji.

LOT po raz pierwszy zaczął latać do Ostrawy w 2020 roku. Do tej pory Kraj Morawsko-Śląski płacił polskiemu przewoźnikowi ok. 20 tysięcy koron za każdy lot (ponad 3,7 tys. zł.). Jednocześnie region w ramach własnych możliwości reklamuje loty do Warszawy. Banery promocyjne można znaleźć na lotnisku i portalach turystycznych, a zachęty do odwiedzania polskiej stolicy słychać także w radiu.

Bilet lotniczy z Warszawy do Ostrawy w kategorii ekonomicznej to wydatek ok. 208 złotych. Podróż trwa godzinę i 5 minut. Promocyjne bilety na pociąg można kupić już za 62 złote, przeważnie są jednak dwukrotnie droższe. Najszybszy pociąg z Warszawy do Ostrawy jedzie cztery i pół godziny. 

Opracował: Mirosław Mikulski
Źródło: Rynek Lotniczy
Zdjęcie: PLL LOT