Choć od 2021 roku obserwujemy wzrost popularności wyjazdów w okresie świątecznym, w ostatnich trzech latach ponad połowa Polaków nie wyjeżdżała na święta ze swojej miejscowości. Tylko 5% zaplanowała rekreacyjny wyjazd w tym okresie. Jednym z powodów mogła być inflacja. Aż 63% osób planujących wyjazd na Wielkanoc wyraźnie odczuło jej wpływ na koszty podróży. 30% z nich zawsze szuka promocji i zniżek na bilety, aby obniżyć koszty wyjazdu, a 20% zawsze zwraca uwagę na ceny podczas planowania wyjazdu.

Samochód osobowy nadal pozostaje najpopularniejszym środkiem transportu, a niechęć do korzystania z transportu zbiorowego wynika z braku dogodnych połączeń i poczucia niezależności, jakie zapewnia podróżowanie własnym autem.

mówi Michał Leman, dyrektor zarządzający FlixBusa w Polsce, Ukrainie i krajach Bałtyckich.

Berlin niezmiennie jest najpopularniejszym kierunkiem wśród osób podróżujących FlixBusem w okresie świątecznym. Oprócz wyjazdów zagranicznych, dużym zainteresowaniem cieszyły się również podróże wewnątrz kraju, do takich miast jak Warszawa, Kraków czy Wrocław.

Nowym trendem był wzrost liczby osób wyjeżdżających do Kijowa. Duża siatka połączeń FlixBusa, wygodne godziny odjazdu oraz możliwość wzięcia ze sobą większego bagażu sprawiają, że FlixBus stał się atrakcyjnym i bezpiecznym środkiem transportu do i z Ukrainy.

– mówi Michał Leman.

Cel naszych świątecznych podróży wybieramy zazwyczaj z wyprzedzeniem, ale bilety na podróż rezerwujemy spontanicznie dzień lub kilka dni wcześniej. Większość preferuje krótkie wyjazdy trwające do 3 dni, a średni koszt dojazdu wynosi 325 zł. W święta najczęściej podróżujemy z rodziną oraz bliskimi.

Opracował: Mirosław Mikulski
Źródło i zdjęcie: FlixBus