Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) zainicjowała kampanię „Fly Right”. Projekt ma na celu promowanie odpowiedniego i zgodnego z przepisami zachowania pasażerów na pokładach samolotów. Wizz Air jest jednym z przewoźników wspierających najnowszą inicjatywę EASA.
Niewłaściwe postępowania pasażerów obejmują szeroki zakres destrukcyjnych zachowań, takich jak nieprzestrzeganie poleceń załogi, nietrzeźwość, słowne, a także fizyczne kłótnie. Bezpieczeństwo pasażerów i członków załogi na pokładzie ma dla Wizz Air ogromne znaczenie. Dlatego przewoźnik z zadowoleniem bierze udział w najnowszej kampanii EASA i jest w pełni gotowy do aktywnego udziału w akcji.
W ciągu ostatnich trzech lat europejski przemysł lotniczy odnotował wzrost liczby niewłaściwych zachowań pasażerów. Właśnie dlatego EASA uruchomiła tego lata kampanię „Fly Right”. Zachęcamy władze krajowe, linie lotnicze i lotniska do współpracy i jasnego komunikowania się z pasażerami, ponieważ jest to ważne, aby zminimalizować ryzyko dla podróżujących i członków załogi
– powiedział John Franklin, szef promocji bezpieczeństwa EASA (i kierownik kampanii EASA „Fly Right”).
EASA zaleca:
• Bardziej rygorystyczne przepisy
• Szkolenie załogi i personelu
• Systemy raportowania oparte na współpracy i efektywnej komunikacji
• Wzmocnione środki bezpieczeństwa
• Edukacja pasażerów Materiał służy jako ogólna wskazówka, aby pomóc wszystkim podróżującym cieszyć się przyjemną i zrelaksowaną podróżą. Jest on dostępny na stronie internetowej EASA Air Operations Community. Głównym celem kampanii „Fly Right” jest zwiększenie świadomości pasażerów poprzez zwrócenie uwagi na trzy kluczowe punkty:
- Przygotowanie do lotu: Wskazówki dotyczące płynnej i bezstresowej podróży, na przykład sprytne pakowanie i przestrzeganie przepisów linii lotniczych, bycie dobrze poinformowanym, wczesne przybycie na lotnisko, a także picie płynów itp.
- Bądź uprzejmy: nacisk na bycie miłym dla personelu i współpasażerów, ćwiczenie cierpliwości i zachowanie spokoju, przestrzeganie instrukcji załogi i pomaganie innym.
- Nie walcz: destrukcyjne zachowanie nie może być tolerowane; pasażerom przypomina się o znaczeniu odpowiedzialnych i racjonalnych zachowań na pokładzie samolotu oraz o możliwych konsekwencjach.
Opracował: Mirosław Mikulski
Źródło i zdjęcie: Wizz Air