We wtorek 21 marca 2023 r. w sali balowej Ambasady Rzeczypospolitej Polskiej w Pradze 60 czeskich touroperatorów oraz dziennikarzy wzięło udział w inauguracji polskiego „Roadshow 2023“. Kolejne spotkania dla profesjonalistów z branży turystycznej odbędą się w najbliższych dniach w Brnie, Ostrawie oraz w Bratysławie i Koszycach.
Program „Roadshow“ obejmuje promocję różnorodnej oferty polskich regionów, w tym lokalnej gastronomii, przedstawienie oferty PLL LOT oraz ich partnerów, a także prezentację nowo powstałego praskiego biura Polskiej Organizacji Turystycznej obejmującego swoją działalnością Czechy i Słowację. Dzięki współpracy Dolnośląskiej Organizacji Turystycznej z biurem POT w Pradze region jest reprezentowany podczas tej imprezy wspólnie z Kopalnią Złota w Złotym Stoku oraz ośrodkiem Lake Hill z Karkonoszy.
Ambasador RP w Pradze Mateusz Gniazdowski otwierając wydarzenie podkreślił, że Polska z wielu powodów staje się jednym z najciekawszych kierunków dla czeskich i słowackich turystów.
Słowa polskiego Ambasadora uzupełniła dyrektor PLL LOT Jolanta Grala-Bednárčik zaznaczając, że po pandemii przeżywamy prawdziwy boom w ruchu lotniczym do Polski, ale także do innych krajów obsługiwanych przez LOT. Aktualnie LOT wykonuje 32 loty tygodniowo z Pragi i 5 lotów z Ostrawy do Warszawy, a także do innych miejsc w Polsce, Europie, Azji i Ameryce Północnej. Ostatnie bezprecedensowe zwycięstwo Warszawy w prestiżowym głosowaniu “Best European Destination” świadczy o tym, że stolica Polski jest nie tylko destynacją biznesową, ale staje się także miejscem atrakcyjnym turystycznie, a dla Dolnego Śląska rynek czeski ma ogromne znaczenie.
Polska Organizacja Turystyczna, która jest odpowiednikiem agencji Czechtourism, otworzyła swoje praskie biuro 3 miesiące temu. Jej plan na ten rok jest więcej niż ambitny. Wiemy, o co pytają czescy i słowaccy turyści w Polsce, dlatego do końca roku przygotowujemy kilka kampanii, które będą starały się na te pytania jak najlepiej odpowiedzieć. Czy to o popularne miejsca i hotele SPA i wellness w polskich górach, informacje o ciekawych miejscach w drodze nad Bałtyk i nadmorskich kurortach, czy pyszna i bardzo różnorodna polska regionalna gastronomia”
– mówi Pavel Trojan, dyrektor biura POT.
Wydarzenie cieszy się również dużym zainteresowaniem ze strony wystawców. Swoją ofertę będą promowały nie tylko tradycyjnie aktywne w Czechach regiony przygraniczne jak Dolny Śląsk, ale też Opolszczyzna, Śląsk, Małopolska, lecz także Wielkopolska, Warszawa, Pomorze i Pomorze Zachodnie.
Tekst: MM
Źródło: Dolnośląska Organizacja Turystyczna