KLM znalazł się w gronie ośmiu pięciogwiazdkowych linii lotniczych, którym przyznano tegoroczną nagrodę World Class Award 2023 od APEX. Oprócz KLM nagrodzono Japan Airlines, Qatar Airways, Emirates, Xiamen Airlines, Singapore Airlines, Saudia oraz Turkish Airlines. To wyjątkowe uznanie za osiągnięcia w kategoriach: bezpieczeństwo, dobre samopoczucie podróżnych i zrównoważony rozwój.

Nagroda World Class Award odzwierciedla jakość usług, wrażenia pasażerów w kontaktach z linią, bezpieczeństwo i starania w dziedzinie zrównoważonego rozwoju. KLM nieustannie doskonali swoje interakcje z klientami we wszystkich tych obszarach.

Dowodzą tego wyniki sondażu wśród pasażerów i kontroli przeprowadzonej przez APEX. Panel sędziowski skomentował audyt przeprowadzony w KLM:

Nasze doświadczenia w kontaktach z personelem naziemnym na lotniskach i w salonikach oraz z załogami podczas licznych lotów były niezwykle pozytywne. Pracownicy KLM byli szczerze przyjaźni i pomocni wobec wszystkich swoich gości. Te cechy są według nas integralną częścią kultury obsługi KLM”.

Biorąc pod uwagę wyzwania operacyjne minionego roku na lotnisku Amsterdam Schiphol w połączeniu z ostrą konkurencją na rynku, jesteśmy zaszczyceni faktem, że KLM ponownie otrzymał nagrodę World Class Award. Ciężko pracujemy, aby codziennie zapewniać naszym klientom bezpieczną i komfortową podróż, dokądkolwiek się udają.
Zrównoważony rozwój jest również ważną częścią całej podróży, ponieważ inwestujemy w nowe, energooszczędne samoloty i zrównoważone paliwo lotnicze, a także dbamy o redukcję wagi samolotów, co przekłada się na zużycie paliwa i emisję CO2. Fakt, że pasażerowie i profesjonalny panel sędziów ocenili nas tak wysoko, jest wspaniałym wyróżnieniem i zaszczytem dla wszystkich pracowników KLM, który motywuje nas do dalszego ulepszania naszych produktów i usług. Dobrym tego przykładem jest tu niedawna premiera nowej kabiny w KLM – Premium Comfort, która od tej jesieni służy naszym podróżnym.”

– powiedział Boet Kreiken, Wiceprezes Wykonawczy ds. Doświadczenia Klienta w KLM.

Międzynarodowe stowarzyszenie APEX (Airline Passenger Experience Association) powstało 43 lata temu i od tego czasu stało się największą, renomowaną organizacją, która zajmuje się badaniami rynkowymi i oceną satysfakcji klienta w odniesieniu do usług linii lotniczych.

Źródło: rynek-turystyczny
Tekst: Anna Molęda – Kompolt