KLM znalazł się w gronie ośmiu pięciogwiazdkowych linii lotniczych, którym przyznano tegoroczną nagrodę World Class Award 2023 od APEX. Oprócz KLM nagrodzono Japan Airlines, Qatar Airways, Emirates, Xiamen Airlines, Singapore Airlines, Saudia oraz Turkish Airlines. To wyjątkowe uznanie za osiągnięcia w kategoriach: bezpieczeństwo, dobre samopoczucie podróżnych i zrównoważony rozwój.
Nagroda World Class Award odzwierciedla jakość usług, wrażenia pasażerów w kontaktach z linią, bezpieczeństwo i starania w dziedzinie zrównoważonego rozwoju. KLM nieustannie doskonali swoje interakcje z klientami we wszystkich tych obszarach.
Dowodzą tego wyniki sondażu wśród pasażerów i kontroli przeprowadzonej przez APEX. Panel sędziowski skomentował audyt przeprowadzony w KLM:
„Nasze doświadczenia w kontaktach z personelem naziemnym na lotniskach i w salonikach oraz z załogami podczas licznych lotów były niezwykle pozytywne. Pracownicy KLM byli szczerze przyjaźni i pomocni wobec wszystkich swoich gości. Te cechy są według nas integralną częścią kultury obsługi KLM”.
– powiedział Boet Kreiken, Wiceprezes Wykonawczy ds. Doświadczenia Klienta w KLM.
Międzynarodowe stowarzyszenie APEX (Airline Passenger Experience Association) powstało 43 lata temu i od tego czasu stało się największą, renomowaną organizacją, która zajmuje się badaniami rynkowymi i oceną satysfakcji klienta w odniesieniu do usług linii lotniczych.
Źródło: rynek-turystyczny
Tekst: Anna Molęda – Kompolt