Przekroczona została bariera pierwszego miliona biletów sprzedanych przez agencyjne kanały sprzedaży. To zasługa platform Koleo, mPay i e-podróżnik.pl.
We wrześniu 2021 roku „PKP Intercity wprowadziło nowy model sprzedaży agencyjnej, który wyróżnia się ujednoliconymi warunkami handlowymi dla wszystkich partnerów, co upraszcza kwestie formalne związane z rozpoczęciem współpracy. Od tego czasu do współpracy z PKP Intercity przystąpiły trzy spółki, które w tym roku rozpoczęły sprzedaż biletów na przejazdy realizowane przez przewoźnika.
Od 31 maja bilety można kupić przez aplikację mPay, a od 2 czerwca taka możliwość jest dostępna w serwisie e-podróżnik.pl. Rozszerzona oferta platform spotkała się z dużym zainteresowaniem podróżnych – już w sierpniu sprzedano pierwsze 200 tys. biletów. Pod koniec października do tego grona dołączył kolejny partner – Koleo, które oferuje możliwość zakupu biletów w aplikacji oraz na stronie internetowej.
Pierwszy milion
Przez zaledwie kilka miesięcy po uruchomieniu pierwszego zewnętrznego kanału sprzedaży sprzedano w nich milion biletów. Obecnie przez kanały zdalne, przede wszystkim internet lub aplikację mobilną, bilety PKP Intercity kupuje już 70% pasażerów. Ta forma zakupu cieszy się rosnącą popularnością gdyż w 2019 r., korzystało z niej 54,3% podróżnych
Jednocześnie Polacy coraz rzadziej kupują bilety w kasach i przez terminale mobilne. W pierwszym półroczu 2019 roku ich udział w sprzedaży wyniósł 46,2%, a w pierwszych sześciu miesiącach br. już tylko 32,4%.
Dalsze rozszerzenie sieci sprzedaży biletów jest elementem realizowanej strategii PKP Intercity, która jako jeden z kluczowych celów wyznacza usprawnienie i uproszczenie procesu obsługi podróżnych poprzez wprowadzenie kolejnych rozwiązań cyfrowych. W ciągu kilku najbliższych lat PKP Intercity planuje m.in. uruchomić program lojalnościowy i dalej rozwijać zdalne kanały sprzedaży.
Źródło: Cezary Nowak PKP Intercity
Zdjęcie: Pixabay