Szczyt sezonu podróżniczego przed nami. Wedle analizy Kiwi.com, w grudniu Polacy postawią nie tylko na kierunki europejskie, ale również bardziej egzotyczne, zwłaszcza w Azji. Początek grudnia to dobry moment, aby zastanowić się nad tym, co można zrobić, by podróż w szczycie sezonu mogła przebiec najbardziej komfortowo. Wraz z rosnącym ruchem turystycznym rośnie ryzyko opóźnień i odwołań lotów, a to, jak wskazują wyniki badań konsumenckich przeprowadzonych dla Kiwi.com, najczęstsze zmartwienie urlopowiczów. Kiwi.com podpowiada, z jakich narzędzi można skorzystać, by zminimalizować potencjalne zakłócenia i zapewnić sobie wypoczynek bez stresu.
Lubimy świętować
- Polacy maksymalnie wykorzystują świąteczne dni, aby wydłużyć swoje wakacje. W tym roku szczyt podróży odnotowano m.in. w tygodniach takich, jak 22 i 29 kwietnia, kiedy to dni wolne od pracy wypadały w środku tygodnia i pozwalały na solidny, kilkudniowy urlop.
- Podobny szczyt przypadnie na świąteczny tydzień, zaczynający się w poniedziałek 23.12. Boże Narodzenie wypada w środku tygodnia, co umożliwia wydłużenie odpoczynku do niemal dwóch tygodni.
- 35% podróżujących z Polski we własnym zakresie wybiera loty przesiadkowe w głównych portach lotniczych, takich jak Mediolan, Londyn, Rzym, Oslo, Kopenhaga, Barcelona, Budapeszt, Sztokholm, Madryt. 52% podróżujących z Polski korzysta z karty pokładowej Kiwi.com na żywo
- 45% wybiera rezerwację z Gwarancją Kiwi.com, gdy oferuje się im możliwość przekierowania do linii lotniczej. Co to znaczy?
Najczęstsze obawy podróżujących?
Anulowane i opóźnione loty to najczęstsze zmartwienia podróżujących. Wyniki badań konsumenckich przeprowadzonych wśród respondentów z Polski wskazały, że największymi czynnikami stresującymi są również zgubienie bagażu (38,4%), znalezienie jak najkorzystniejszego cenowo połączenia do miejsca docelowego (33,9%), brak wszystkich niezbędnych informacji lub dokumentów dotyczących podróży (32%), a także brak zwrotu pieniędzy w przypadku odwołanego lotu (28%). Również co piąty ankietowany w Polsce nie chciałby ponosić dodatkowych kosztów za brak odprawy online, którą powinien był wykonać odpowiednio wcześniej przed wylotem, a o której zapomniał i przegapił.
W odpowiedzi na najczęstsze bolączki, Kiwi.com, firma travel-tech, wprowadziła Gwarancję Kiwi.com. A to oznacza, że:
- Jeśli lot zostanie odwołany lub opóźniony, klienci otrzymują natychmiastowe kredyty, czyli środki na rezerwację alternatywnej trasy bez czekania na odszkodowanie od linii lotniczej;
- Nawet jeśli koszt nowego biletu jest wyższy, podróżujący mają zagwarantowany nowy bilet, z którego mogą skorzystać;
- Gwarancja Kiwi.com zapewnia automatyczną odprawę, a karty pokładowe są dostępne w aplikacji;
- Podróżujący mają pod ręką wsparcie 24/7: dostęp do centrum pomocy w dowolnym momencie i języku, ze wsparciem narzędzi opartych na sztucznej inteligencji i zespołu konsultantów obsługi klienta, aby szybko i sprawnie rozwiązać wszelkie potencjalne niedogodności, jakie mogą wystąpić w trakcie podróży.
Zakłócenia w podróży mogą zamienić ekscytującą podróż w stresujące doświadczenie. W Kiwi.com jesteśmy zobowiązani do rozwiązywania tych problemów dla naszych klientów. Dzięki Gwarancji Kiwi.com zapewniamy podróżnym narzędzia i wsparcie, których potrzebują, aby cieszyć się płynną i bezpieczną podróżą
— mówi Michael Šindelář, wiceprezes ds. produktów konsumenckich w Kiwi.com
O czym jeszcze warto pamiętać?
- Ubezpieczeniu podróżnym, które zawsze warto mieć. Warto pamiętać, aby numer polisy, nazwę ubezpieczyciela oraz numer kontaktowy na infolinię mieć przy sobie, aby w razie niespodziewanych okoliczności, móc łatwo i szybko uzyskać pomoc i wsparcie;
- Jeśli nie musisz, to nie podróżuj w najbardziej newralgiczne dni, takie jak 24 grudnia – jeden czy dwa dni później to niewielka różnica, ale na tyle duża, że Twoja podróż przebiegnie bez zakłóceń i w mniej nerwowej atmosferze, bez kolejek i tłumów.
Opracował: Mirosław Mikulski
Źródło i zdjęcie: Kiwi.com.