• Polacy maksymalnie wykorzystują świąteczne dni, aby wydłużyć swoje wakacje. W tym roku szczyt podróży odnotowano m.in. w tygodniach takich, jak 22 i 29 kwietnia, kiedy to dni wolne od pracy wypadały w środku tygodnia i pozwalały na solidny, kilkudniowy urlop.
  • Podobny szczyt przypadnie na świąteczny tydzień, zaczynający się w poniedziałek 23.12. Boże Narodzenie wypada w środku tygodnia, co umożliwia wydłużenie odpoczynku do niemal dwóch tygodni.
  • 35% podróżujących z Polski we własnym zakresie wybiera loty przesiadkowe w głównych portach lotniczych, takich jak Mediolan, Londyn, Rzym, Oslo, Kopenhaga, Barcelona, Budapeszt, Sztokholm, Madryt. 52% podróżujących z Polski korzysta z karty pokładowej Kiwi.com na żywo
  • 45% wybiera rezerwację z Gwarancją Kiwi.com, gdy oferuje się im możliwość przekierowania do linii lotniczej. Co to znaczy?

Anulowane i opóźnione loty to najczęstsze zmartwienia podróżujących. Wyniki badań konsumenckich przeprowadzonych wśród respondentów z Polski wskazały, że  największymi czynnikami stresującymi są również zgubienie bagażu (38,4%), znalezienie jak najkorzystniejszego cenowo połączenia do miejsca docelowego (33,9%), brak wszystkich niezbędnych informacji lub dokumentów dotyczących podróży (32%), a także brak zwrotu pieniędzy w przypadku odwołanego lotu (28%). Również co piąty ankietowany w Polsce nie chciałby ponosić dodatkowych kosztów za brak odprawy online, którą powinien był wykonać odpowiednio wcześniej przed wylotem, a o której zapomniał i przegapił.

W odpowiedzi na najczęstsze bolączki, Kiwi.com, firma travel-tech, wprowadziła Gwarancję Kiwi.com. A to oznacza, że:

  • Jeśli lot zostanie odwołany lub opóźniony, klienci otrzymują natychmiastowe kredyty, czyli środki na rezerwację alternatywnej trasy bez czekania na odszkodowanie od linii lotniczej;
  • Nawet jeśli koszt nowego biletu jest wyższy, podróżujący mają zagwarantowany nowy bilet, z którego mogą skorzystać;
  • Gwarancja Kiwi.com zapewnia automatyczną odprawę, a karty pokładowe są dostępne w aplikacji;
  • Podróżujący mają pod ręką wsparcie 24/7: dostęp do centrum pomocy w dowolnym momencie i języku, ze wsparciem narzędzi opartych na sztucznej inteligencji i zespołu konsultantów obsługi klienta, aby szybko i sprawnie rozwiązać wszelkie potencjalne niedogodności, jakie mogą wystąpić w trakcie podróży.

— mówi Michael Šindelář, wiceprezes ds. produktów konsumenckich w Kiwi.com

  • Ubezpieczeniu podróżnym, które zawsze warto mieć. Warto pamiętać, aby numer polisy, nazwę ubezpieczyciela oraz numer kontaktowy na infolinię mieć przy sobie, aby w razie niespodziewanych okoliczności, móc łatwo i szybko uzyskać pomoc i wsparcie;
  • Jeśli nie musisz, to nie podróżuj w najbardziej newralgiczne dni, takie jak 24 grudnia – jeden czy dwa dni później to niewielka różnica, ale na tyle duża, że  Twoja podróż przebiegnie bez zakłóceń i w mniej nerwowej atmosferze, bez kolejek i tłumów.

Opracował: Mirosław Mikulski
Źródło i zdjęcie: Kiwi.com.