Republika Angoli zaprezentowała nowy symbol wizualny i nowoczesną tożsamość turystyczną pod hasłem „Visit Angola – The Rhythm of Life”. Nowe logo i koncepcja marki są częścią strategicznej ekspansji na kluczowe rynki europejskie, do których w tym roku należą: Wielka Brytania, Hiszpania, Polska i Republika Południowej Afryki.

Dlaczego to ważne dla Polski?
Dla polskich podróżników Angola otwiera się jako nowy kierunek oferujący wyjątkowe doświadczenia, z dala od utartych szlaków. Ma to szczególne znaczenie od 2023 roku, kiedy obywatele Polski i innych krajów UE mogą podróżować do Angoli bez konieczności posiadania wizy. Po tej zmianie kilka polskich biur podróży i touroperatorów posiadających w swojej ofercie Afrykę rozszerzyło swoje propozycje o Angolę. Od 2023 roku Prestige Tours organizuje kilka wyjazdów rocznie dla grup do 14 osób, natomiast Logos Tour, które planowało wprowadzenie Angoli jeszcze przed pandemią, powróciło do tego pomysłu w 2025 roku i już teraz wysyła grupę do 20 podróżnych. Jednocześnie coraz więcej polskich biur podróży rozważa włączenie Angoli do swojej oferty, co odzwierciedla rosnącą popularność Afryki jako regionu wśród polskich turystów. Dzięki wprowadzeniu nowej tożsamości turystycznej Angola zyskuje dodatkowy impuls, by stać się coraz bardziej rozpoznawalnym kierunkiem wśród polskich podróżników.
Nowy język wizualny – kultura w grafice
Nowa identyfikacja wizualna Angoli wraz z logo została zaprojektowana jako pulsujący symbol, który odzwierciedla cztery rytmy kraju: naturę, historię, ludzi i muzykę. Paleta barw niesie ze sobą kulturowy kod Angoli:
- Pomarańczowy – ciepło i energia
- Zielony – dziewicza natura
- Żółty – światło i optymizm
- Czarny – siła i głębia afrykańskiej tożsamości
Identyfikacja wizualna podkreśla bogactwo kultury Angoli, od różnorodności etnicznej i żywych tradycji po tętniącą życiem scenę muzyczną, na której narodziły się kizomba, semba i kuduro.
Angola to rytm fal oceanu i cisza pustyni, smak świeżych owoców morza na brzegu i dźwięk semby na ulicach Luandy. Zapraszamy polskich podróżników do odkrycia kraju, w którym natura i kultura spotykają się w unikalnym rytmie, którego nie da się podrobić
– powiedział Márcio de Jesus Lopes Daniel, minister turystyki Republiki Angoli.
Co odkryją polscy podróżnicy
Angola ukazuje Afrykę w jej najbardziej autentycznym wymiarze:
- bezkresne plaże Atlantyku, gdzie ocean spotyka się z czerwonymi wydmami,
- wodospady Kalandula, wyższe niż Niagara i ukryte w sercu tropikalnych lasów,
- przełom Tundavala z panoramami rozciągającymi się aż po horyzont,
- spotkania z kulturami etnicznymi, od tradycji ludu Mucubal po tętniące życiem targi rzemiosła w Luandzie,
- rytmy muzyki i tańca, które nadają tempo codzienności w stolicy i na wybrzeżu.
Dla polskich turystów poszukujących alternatywy dla masowych kierunków Angola oferuje „wielką nową przygodę” – odkrycie autentycznej Afryki.
O Angoli
Angola to jedna z ostatnich wielkich przygód świata, ukryty klejnot w południowo-zachodniej Afryce, który zachwyca dziewiczą przyrodą, bogactwem kultury i niezwykłą różnorodnością. Jako szóste co do wielkości państwo kontynentu afrykańskiego, Angola łączy spektakularne krajobrazy, od bujnych lasów deszczowych po bezkresne pustynie z bogatą historią ukształtowaną przez Królestwo Kongo i portugalskie dziedzictwo kolonialne.
Stolica Luanda, brama do Atlantyku, jest tyglem afrykańskich, portugalskich i lokalnych wpływów, pełnym kosmopolitycznej energii oraz tętniącej życiem sceny muzycznej i tanecznej. Dzięki nowemu hasłu „Visit Angola – The Rhythm of Life” kraj prezentuje się jako autentyczny kierunek dla odkrywców, miłośników przyrody i entuzjastów kultury.
Źródło: Kleber Group