Dzięki zawartej współpracy, Accor zwiększa ambitne portfolio szwajcarskiej marki premium w Polsce. Wspólnie z grupą Allenort z wieloletnim doświadczeniem w branży medycznej, sieć otworzy pierwszy hotel Mövenpick w Gdyni jako część kompleksu usługowego.

– powiedział dr Grzegorz Goryszewski Prezes Grupy Allenort.

Projekt zabudowy centralnej części Skweru Kościuszki został wyłoniony w trybie konkursowym po wnikliwej analizie prac wielu kandydatów. Na zlokalizowany przy alei Jana Pawła II 13 kompleks złożą się dwa połączone nadziemnym pasażem budynki Mövenpick Hotel Gdynia z 176 pokojami oraz apartamenty Waterhall Residence. W Mövenpick Hotel Gdynia, wyposażonym w podziemny parking zaplanowano miejsce dla dwóch restauracji, sky baru, centrum konferencyjnego o łącznej powierzchni 460 mkw. oraz strefy spa z krytym basenem i gabinetami zabiegowymi.

– powiedział Jacek Stasikowski, Dyrektor ds Rozwoju Accor w Polsce.

Mövenpick Hotel Gdynia zajmie działkę położoną w pierwszej linii brzegowej, przy reprezentacyjnym skwerze Kościuszki – u wejścia na Molo Południowe, przy którym zacumowano żaglowiec Dar Pomorza i niszczyciel ORP Błyskawica. Tuż obok znajdują się Marina Gdynia oraz plaża miejska. Tym samym nowy hotel dołączy do najatrakcyjniej położonych inwestycji tego typu na całym polskim wybrzeżu. Bryła zaprojektowanego budynku jest ukłonem w stronę najlepszych wzorców architektonicznych Gdyni, której wczesno-modernistyczne centrum zostało na początku tego roku oficjalnie zgłoszone jako polski kandydat do wpisania na listę światowego dziedzictwa UNESCO.

– dodał dr Grzegorz Goryszewski Prezes Grupy Allenort.

Nowo wybudowany Mövenpick Hotel Gdynia zgodnie z planem  przywita pierwszych gości już w 2026 roku. Mövenpick to należąca do grupy Accor marka premium, znana ze zrównoważonego podejścia do wypoczynku i doskonałej oferty gastronomicznej, której portfolio obejmuje obecnie ponad 110 obiektów na świecie – zarówno miejskich hoteli, jak i kurortów zlokalizowanych w topowych lokalizacjach turystycznych. Wywodząca się ze Szwajcarii marka coraz wyraźniej zaznacza swoją obecność w Polsce.

Opracował: Mirosław Mikulski
Źródło i grafika: Accor