Niemiecka Centrala Turystyki kontynuuje działania zmierzające do pozycjonowania Niemiec jako zrównoważonego celu podróży prezentując szeroką gamę obiektów wpisanych na listę światowego dziedzictwa UNESCO. Nowa globalna kampania „51 obiektów światowego dziedzictwa UNESCO” zwraca uwagę na dziedzictwo ważnych dóbr kultury i unikalnych krajobrazów naturalnych połączonych z dobrze rozwiniętą siecią transportu publicznego.

W swojej uniwersalności i znaczeniu historycznym, 51 obiektów wpisanych na listę światowego dziedzictwa UNESCO wykracza poza horyzont wielu kryzysów, których obecnie doświadczamy. Zabytki te reprezentują nowe początki, przewroty i nieszablonowe myślenie oraz w wyjątkowy sposób ucieleśniają ideę zjednoczonej Europy. Do dziś z tego szczególnego ducha światowego dziedzictwa możemy czerpać inspirację dla nowych projektów. (…) Badanie Destination Brand 2021 potwierdza ścisły związek między zamiłowaniem do zrównoważonych podróży a zainteresowaniem doświadczeniami kulturowymi. Dlatego zaplanowaliśmy kampanię w taki sposób, aby inspirowała ludzi do poznawania niemieckich obiektów wpisanych na listę światowego dziedzictwa UNESCO poprzez przyjazne dla środowiska i klimatu zachowania podróżnicze.

mówi Petra Hedorfer, prezes zarządu DZT:

Kampania promuje odkrywanie 51 miejsc światowego dziedzictwa w siedmiu klastrach: „Zamki i pałace”, „Historia kultury”, „Przyroda i ogrody”, „Kultura przemysłowa”, „Architektura i wzornictwo”, „Kościoły i klasztory” oraz „Historyczne miasta”. Centralnym elementem kampanii jest osiem tras tematycznych, które łączą różne miejsca światowego dziedzictwa oraz inspirują do dłuższych pobytów.

Dzięki przybliżaniu kolejnych atrakcji, potencjalni podróżnicy mogą odkrywać miejsca i regiony, które wcześniej były rzadziej odwiedzane przez turystów. Propozycje wycieczek trwających od ośmiu do dwunastu dni zawierają szczegółowe wskazówki dotyczące podróży, a także mapy i linki, które znajdują się na specjalnej podstronie. Informacje te są nie tylko źródłem inspiracji, ale też praktycznymi przewodnikami przy indywidualnym planowaniu podróży. Trasy są zaprojektowane w taki sposób, aby można je było łatwo pokonać również komunikacją miejską.

Partnerem premium w realizacji kampanii jest Saksonia-Anhalt. Tu znajduje się sześć wybitnych zabytków kultury, cenne dokumenty oraz rezerwat biosfery pod ochroną UNESCO.

Kampania skierowana jest do młodych turystów, którzy są zainteresowani odpowiedzialnym, zrównoważonym podróżowaniem do lokalnych miejsc i ludzi, a także turystów zainteresowanych kulturą, którzy od dawna opowiadają się za zrównoważonym rozwojem w wielu aspektach życia. Temat „51 miejsc światowego dziedzictwa UNESCO” został zaplanowany jako kampania cyfrowa na wszystkich rynkach DZT. Centralnymi elementami kampanii są: film kampanii, marketing online, rolki w kanałach społecznościowych (Facebook, Instagram, Youtube, Pinterest), SEA i e-mail marketing oraz mikrostrona jako źródło informacji.

Tekst: Mirosław Mikulski na podstawie materałów Niemieckiej Centrali Turystyki