Z badania wynika, że więcej niż co trzeci Polak uważa za kluczowe ubezpieczenie NNW (następstw nieszczęśliwych wypadków). Dla porównania w 2023 roku było to 31%. Na liście priorytetów są również dodatkowe formy ubezpieczenia – 27% badanych wykupiło polisę OC (odpowiedzialności cywilnej w życiu prywatnym), co jest wzrostem o 6 pp. rok do roku, 21% zadba o ubezpieczenie kosztów transportu w razie wypadku lub choroby, a 20% wykupi na planowany wyjazd na ferie ubezpieczenie kosztów leczenia za granicą.

Co więcej, dla 18% badanych ważny jest assistance, który zapewnia pomoc w nagłych wypadkach (np. pomoc tłumacza). Respondenci decydują się także na ubezpieczenie bagażu (12%) oraz sprzętu turystycznego (7%). 10% rozważa ubezpieczenie rezygnacji z wyjazdu. 36% Polaków nie wykupiło lub nie wykupi żadnego ubezpieczenia przed zimowym wyjazdem.

– tłumaczy ekspertka Wienera Małgorzata Jakuta.

Wybór oferty biura podróży to preferowana opcja dla osób myślących o dłuższym, najczęściej zagranicznym wyjeździe, którego nie chcą organizować na własną rękę. W badaniu przeprowadzonym w styczniu przez Wienera respondenci, którzy planują skorzystać z usług biura podróży lub innego organizatora turystyki przy planowaniu zimowego wyjazdu, ocenili, co jest dla nich ważne przy zakupie ubezpieczeń.

Z danych Wienera wynika, że oferta ubezpieczeń organizatorów turystyki ma znaczenie dla 91% osób. Ankietowani szczególnie zwracają uwagę na ubezpieczenie kosztów leczenia za granicą (58% vs 42% w 2023 r.), ubezpieczenie NNW (44% vs 33% w 2023 r.) oraz ubezpieczenie kosztów rezygnacji z wyjazdu (33% vs 24% w 2023 r.). Tuż za podium znajduje się ubezpieczenie kosztów transportu w razie wypadku lub choroby – jest to ważny aspekt dla 31% (vs 22% w 2023 r.).

Polacy ubezpieczają także bagaże (24%) oraz sprzęt turystyczny (11%). Chętnie korzystają z OC (24% vs 19% w 2023 r.) oraz assistance (18%). 36% bierze pod uwagę sumę ubezpieczenia kosztów leczenia za granicą.

– wskazuje Małgorzata Jakuta, menedżerka zespołu ubezpieczeń turystycznych w Wienerze.

Dla 38% badanych przy wyborze ubezpieczenia kluczowa jest oferowana cena. Z kolei dla 9% respondentów oferta ubezpieczeń w ogóle nie ma znaczenia.

Opracował: Mirosław Mikulski
Źródło i grafika: Wiener