Wrocławska Organizacja Turystyczna, współorganizująca wspólnie z Urzędem Miejskim Wrocławia turystyczną kampanię “Wrocław Miasto Przygody” (2023-2024), zgłosiła na początku roku spot promocyjny miasto do międzynarodowego stowarzyszenia festiwali filmów turystycznych (CIFFT). W 11 festiwalach na świecie wzięło udział łącznie ponad 4 tys. filmów – w różnych kategoriach (produkt turystyczny, oferta turystyczna, promocja kraju, promocja regionu i promocja miasta).  Za kolejne zwycięstwa na festiwalach Wrocław otrzymywał punkty w rankingu prowadzonym przez CIFFT. Zdobył w ten sposób najwięcej punktów, wygrywając w kategorii „Promocja Miasta” (World’s Best Tourism Film in City Promotion).

– mówi Radosław Michalski, Dyrektor Departamentu Marki Miasta.

Nagroda w Walencji to rezultat sukcesów spotu promocyjnego miasta na międzynarodowych festiwalach w 2024 roku. Wrocław Miasto Przygody otrzymał Srebrnego Delfina w Cannes (Corporate Media & TV Awards, Francja), nagrodę w Los Angeles (US International Film and Video Festival, USA), a także w Tortosa (Terres Film Festival, Hiszpania), Zagrzebiu (Zagreb TourFilm Festival, Chorwacja), Belgradzie (SILKFEST, Serbia), Lousa (ART&TUR – International Tourism Film Festival, Portugalia), oraz w Warszawie (FilmAT Festival).

– dodaje Radosław Michalski.

Powstały w 1989 roku Międzynarodowy Komitet Festiwali Filmów Turystycznych (CIFFT) zrzesza międzynarodowe festiwale filmów korporacyjnych i turystycznych w ramach najbardziej prestiżowej inicjatywy przyznawania nagród i wyróżnień za reklamy turystyczne, materiały promocyjne i filmy w mediach społecznościowych — CIFFT Circuit. CIFFT działa na rzecz zachęcania marek turystycznych do osiągania doskonałości w promowaniu swoich destynacji, produktów i usług za pomocą materiałów wideo. Robi to przy wsparciu swoich sponsorów, m.in.: Światowej Organizacji Turystyki (UNWTO), Europejskiej Komisji Podróży (ETC) i Tourism and Society Think Tank (TSTT).

Organizatorem kampanii Wrocław Miasto Przygody jest Wydział Promocji Miasta i Turystyki Urzędu Miejskiego Wrocławia oraz Wrocławska Organizacja Turystyczna, a producentem filmu w reżyserii Michała Zielińskiego jest Grupa MagicLine.

Opracował: Mirosław Mikulski
Źródło:Wydział Promocji Miasta i Turystyki Urząd Miejski Wrocławia
Zdjęcie: Grupa MagicLine, Robert Zieliński